Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.6.2014 navštívil moje rodiče pan Petr Jurečka za účelem předvedení kamen FUJIX 85.
Rodiče se prodejcem nechali přesvědčit a 11.6.2014 zaplatili zálohu 3000,- Kč v hotovosti (doklad k dispozici - číslo 020314) s tím, že kamna budou dodána v srpnu.
Před dodáním kamen můj otec při telfonickém rozhovoru s firmou odstoupil od kupní smlouvy - odmítl dodání kamen.
Důvod odstoupení byla skutečnost, že při předvádění kamen byl otec prodejcem uveden v omyl informací, že topidlo je vhodné k vytápění rodinného domu s obytnými místnostmi bez nutnosti větrání.
Podle dostupných informací k těmto typům topidel jsme však zjistili, že jsou vhodná pouze do větraných prostor, jako jsou haly, garáže, neobývané chaty, apod.
Již při pžedvádění byl z kamen cítit petrolej, jehož zápach nebylo možné za celé odpoledne vyvětrat. Prodávající tvrdil, že mu něco ukáplo. V dostupných informacích a materiálech jsme však později zjistili, že jako nevýhoda je uváděn zápach při zapalování. Tato informace však nebyla mým rodičům předána.
Během telefonického rozhovoru můj otec požádal o vrácení zálohy, k tomu však dodnes nedošlo.
Topidlo - Kamna FUJIX 85 - na speciální petrolej
Žádáme prodejce o vrácení zálohy 3000,- Kč.
|
Tweet |
K odstoupení od smlouvy by správně mělo dojít až po převzetí zboží. Od té doby běží 14 denní lhůta na uplatnění práva. Vzhledem ke skutečnosti, že se bude spotřebiteli špatně prokazovat, že došlo k odstoupení telefonicky, doporučujeme mu, aby prodávajícího vyzval k dodání zboží v termínu stanoveném ve smlouvě. Pokud sjednaný termín pro dodání již uplynul, je možné rovnou přistoupit k jednostrannému stanovení dodatečné přiměřené lhůty pro splnění povinnosti dodat. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí dle § 1978 odst. 2 občanského zákoníku, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil. Lhůtu doporučujeme stanovit písemně (nejlépe doporučeně, s dodejkou). Odstoupením se smlouva ruší a strany mají povinnost vrátit si vzájemné plnění.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.