Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
U telefonu Google Pixel mi přestal fungovat mikrofon při běžné volání. Pokud přepnu na handsfree, vše funguje.
Telefon jsem reklamoval u společnosti Alza, ale reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození. Telefon mi sice spadl asi týden od jeho nákupu, nicméně tento problém s mikrofonem se vyskytl až po roce a tři čtvrtě.
Jelikož se tato chyba se objevila zničehonic, hledal jsem na internetu. Našel jsem, že Google o této chybě ví, je vedena jako "known issue" a stává se u úplně nových telefonů po pár dnech.
Jsem přesvědčen, že tento problém nijak nesouvisí s pádem telefonu. Malé škrábnutí na telefonu nemá s touto chybou nic společného. Proto bych se chtěl prosím zeptat, zdali je možné toto nějak dokázat? Postačí Alze pro kladné vyřížení reklamace čestné prohlášení svědků, kteří dosvědčí, že po pádu telefonu mikrofon fungoval rok a tři čtvrtě? Dokáže soudní znalec přesně určit datum pádu a datum poruchy telefonu? Tedy že porucha s pádem nijak nesouvisí?
Děkuji
Google Pixel Quite Black 32GB
Oprava mikrofonu nebo výměna za nový telefon.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.