Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Nákup zpátečních letenek - únor 2020 - (3 osoby) celá částka zaplacena fakturou
TAM 26.5.2020 Vídeň - Stuttgart (EW 2759) + Stuttgart - Chania (EW 2678)
ZPěT 30.5. Chania - Vídeň (OS 9138)
Cestovní pojištění Allianz - pojištění storno poplatků.
1.dubna 2020 jsem p.Špačkovou ze Student agency požádala o storno letenek tam i zpět.
Odpověď: 15. dubna 2020 stroze oznámila. že let Chania-Vídeň byl zrušen a nabídla varianty:
a) Změna termínu zdarma na jakékoliv datum
b) Ponechání otevřené letenky a změna termínu později
Pro obě varianty platí následující podmínky:
- Bez poplatku za změnu - případný rozdíl v ceně letenky nutno uhradit
- Změna musí být provedena před datem 31. 8. 2020
- Nová data odletů musí být do 30. 4. 2021
a) odlet před 31.12. 2020 - sleva 50 EUR na případný rozdíl v ceně
b) odlet po 1. 1. 2021 - 30. 4. 2020 - bez slevy
c) Refundace zakoupených letenek zpět na účet - momentálně má dopravce refundaci pozastavenou, nedokážeme tedy odhadnout dobu vyřízení
- Navrácena by byla částka 8 466 CZK/os + částka za uhrazené pojištění - transakční poplatek hrazený při zakoupení letenky je nevratný.
Na nabídku jsme nepřistoupila - odpověď 21.4. s vysvětlením, že potřebujeme voucher platný alespoň 1 rok.
Dle odkazu https://www.viewtrip.com/itinerary jsem zjistila, že kromě letu Stuttgart Vídeň jsou všechny ostatní části původní letu zrušeny, o čemž nás opět nikdo neinformoval. Nyní je tedy platná tato část letenky, ale se Student Agency není možné se spojit. Pouze čekám na odpověď paní Špačkové, vždy cca se 14 denním zpožděním.
Samozřejmě nemám informaci, co se bude dít se zaplacenou částkou, kterou potřebuji použít na náhradní let v květnu 2021.
Dle Evropské komise, která nastolila pokyny pro všechny země EU, platí, že letecká společnost, která zrušila let, má povinnost nabídnout cestujícím tyto možnosti:
a) finanční náhradu
b) náhradní let v nejbližší možné době
c) náhradní let na datum, které si vybere sám cestující,dále uvádí, že na všechny letecké společnosti EU se vztahují evropské předpisy o právech cestujících. Vzniká nárok na náhradu plné ceny letenky za tu část cesty, která se neuskutečnila.
Se servisem paní Špačkové, tedy se Student Agency jsme velmi nespokojeni.
Čekáme, jak se celá záležitost uzavře.
Vrácení celé částky za letenky - 27.000 Kč
|
Tweet |
Cenu letenek je třeba nárokovat přímo u letecké společnosti, společnost STUDENT AGENCY, k.s. vystupuje v tomto vztahu patrně pouze jako zprostředkovatel. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").
Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.
Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době. Poskytnutí pořizovací ceny letenky může spotřebitel žádat i za tu část cesty, která byla již uskutečněna cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího [čl. 8 odst. 1 písm. a) Nařízení].
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále se může spotřebitel obrátit na Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.