Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
V únoru 2020 jsme uhradili zájezd do Jordánska pro dvě osoby s odletem z Prahy, den před odletem byly lety rozhodnutím vlády zastaveny. Vzhledem k tomu, že jsme oprávněné osoby pro vrácení peněz (stáří76 a 72 let), požádali jsme ihned o vrácení peněz. Do dnešního dne, tj.14.5. Čedok na veškeré výzvy nereaguje, konkrétně na naši odpověď na dotaz Čedoku, co bychom si přáli, náš opakovaný požadavek na vrácení peněz doporučeným dopisem 27.4.2020 a znovu mailem dne 11.5.2020. Peníze nám měly být vráceny neprodleně, případně po doplnění požadovaných údajů, naobdrželi jsme však žádnou odpověď!!
smlouva s Čedokem č.2720493 Ing.Hana Kozlová a ing.Pavel Nenička
Požadujeme omluvu a vrácení peněz - ing.Pavel Nenička
|
Tweet |
Pokud byl zájezd zrušen z důvodu nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, jakou je šíření pandemie nemoci COVID-19, má spotřebitel nárok na vrácení uhrazené kupní ceny v plné výši.
Ohledně formy, ve které má být kupní cena spotřebiteli vrácena, platí následující. V nedávné době vešel v platnost zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu. Zavedena byla tzv. ochranná doba. Zákonná úprava stanoví, že zájezdy s termínem zahájení od 20. února do 31. srpna 2020 mají speciální režim. Novinkou je vydávání poukazů na jiný zájezd, které je možné nabízet klientům místo vrácení peněz za zrušený zájezd. Pokud dojde v tomto období ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či neočekávaných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit zákazníkovi poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu.Po dobu trvání ochranné doby spotřebitel nemá možnost požadovat vrácení peněz za zrušený zájezd. Po předložení vystaveného poukazu je však oprávněn požádat cestovní kancelář o nabídnutí náhradního zájezdu ve stejné nebo vyšší kvalitě. Pokud mu cestovní kancelář nevyhoví a zájezd do 30 dnů neposkytne, musí spotřebiteli vrátit peníze. Pokud spotřebitel nepožádá cestovní kancelář o náhradní zájezd nebo nevyužije její nabídky jiného zájezdu, vrátí mu cestovní kancelář veškeré uhrazené platby, a to nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. To znamená do 14. září 2021.
Na určité skupiny zákazníků se ovšem vztahují výjimky, které jim umožní poukaz na zájezd odmítnout, a cestovní kancelář jim pak musí vrátit peníze. Mezi tyto skupiny patří osoby starší 65 let.
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve sjednaném termínu (a nebyl-li tento termín sjednán, tak zásadně ihned po vyzvání spotřebitele), má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.