Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
11.9.2019 jsem si zaplatil na 1 měsíc za 180 Kč přístup na portál c-date.
12.10. v nočních hodinách mi byl z účtu stržen poplatek tzv. automatickou prolongací na půl roku dopředu za 2394 Kč.
14.10.2019 jsem se poslal email na společnost, kde jsem reklamoval tuto zkutečnost a bylo mi sděleno, že to tak je podle jejich obchodních podmínek s kterými jsem souhlasil a není šance to vrátit.Poslali mi kopii formuláře, kde dole malým písmem a světle šedou barvou je napsáno, že se automaticky prodlužuje na půl roku za 2394 CZK, což jsem samozřejmě přehlédl když je to tak šalamounsky napsáno.
Členství bylo platné tudíž do 11.4.2020 a tak jsem 24.3.2020 v průběhu nouzového stavu s Covid 19 podal emailem Odstoupení od smlouvy a přišlo mi vyrozumění,že je jim to líto, že smlouva nebyla poslána v 14 denní výpovědní lhůtě - přitom já ji poslal 18 dnů předem, ale že to bylo podáno pozdě a že mi členství ukončí až k 12.10.2020 a že výpověď je min 6 týdnů předem.
9.5.2020 mi poslali na email Platební upomínku, kde požadují zaplacení za automatickou prolongaci na dalšího půl roku za 2394 Kč+ 300Kč za upomínku a vyhrožují exekucí za nezaplacení, zároveň zablokovali přístup na profil.
Nevadí,stejně ho nepoužívám.
Ukončit vymáhání tzv. dluhu za neobjednanou službu a okamžité ukončení smazání profilu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Závazek v logice výše uvedeného by tak skončil uplynutím původně sjednané doby a nebylo by možné po spotřebiteli požadovat poplatek spojený s automatickou prolongací. Přesto doporučujeme spotřebitel z preventivních důvodů závazek (navíc i) vypovědět.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné e-mailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com
Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
děkuji za zprávu.
Jak mám na to reagovat? Jak mám postupovat?
Já už jsem na tento email psal 12.5. když mi poslali první upomínku na nezaplacení ( protože jsem změnil platební kartu a oni mi to nemohli zinkasovat).
A výsledkem bylo, že mi poslali tučně vyznačené jejich obchodní podmínky a že jim to líto, ale musím zaplatit.
14.5. jsem dal k vám oficiální stížnost.
A pak poslali 16.5. další výhrůžný email ohledně exekuce a soudu ale už tam nebylo žádné navýšení částky, jen vyhrožování ....kopie posílám.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.