Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
koupil jsem smršťovací hadici 15m na dobírku v ceně 289 .hadice po 3 dnech začala téct společnosti jsem napsal a odstoupil od smlouvy .email jsem dostal instrukce jak mám postupovat udělal jsem to co po mě chtěli poslal hadici plus faturu s dotazníkem co po nich chci do dnešního dne nemám peníze ani zboží jelikož jsem odstoupil do 14dnů od koupi zboží chtěl jsem po nich poštovné aby taky zaplatily nic se od24.4 neděje
smršťovací hadice 15m dobrý den, zboží zašlete na naši adresu spolu s vyplněným dodacím listem, kde uvedete váš požadavek. Dne 26.4.2020 v 13:06 Jarda Báča napsal(a): Dobrý den koupil jsem od vás hadici smrštovaci 15m hadice po třech dnech teče je na několika místech šev nevydržel jak mám reklamovat když poštovné bude dražší než hadice chci po vás zaplacení poštovného Jaroslav Báča objednávka 448529 Odesláno z Outlooku Mobile -- S pozdravem a přáním pěkného dne Tým Ogroup s.r.o.
vrácení peněz za zboží +
poštovné
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal.
O právu na náhradu účelně vynaložených nákladů při uznané reklamaci hovoří § 1924 občanského zákoníku. Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu právo na náhradu nákladu v případném soudním sporu přiznáno.
Nicméně v případě, že spotřebitel odstupuje od kupní smlouvy, náleží mu náhrada nákladů za vrácení zboží prodávajícímu dle ustanovení § 1832 odst. 3 OZ pouze v případě, že na tuto skutečnost nebyl upozorněn (například v obchodních podmínkách společnosti).
Z toho důvodu je nutné odlišovat uplatnění práv z vadného plnění (reklamaci) od institutu odstoupení od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem.
Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.