Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.5.2019 jsem uzavřel roční smlouvu o členství s Vita Sana Clubem společnosti Tristera s.r.o. Podle uzavřené smlouvy mi členství vypršelo 13.5.2020 po řádně podané výpovědi měsíc předem. 13.3.2020 by nucen klub zavřít vlivem vládních opatření proti koronaviru. Bylo mi nabídnuto odložení placení měsíčního poplatku po dobu uzavření klubu ale já trval na ukončení smlouvy ke dni 13.5.2020. Aby mi členství ukončili v řádně dohodnuté době musel jsem doplatit 2x 2690,- Kč za dva měsíce kdy bylo zavřeno.
Jelikož za vládní opatření která vedla k uzavření klubu nemůže ani jedna strana navrhuji vrátit jednu měsíční platbu. Tak to bude spravedlivé.
|
Tweet |
Takzvaná vyšší moc je relevantní pouze pro náhradu škody (viz § 2913 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V situaci, kdy z důvodu mimořádné situace nebylo možné poskytnout službu, která byla uhrazena, se jedná o bezdůvodné obohacení - společnost tedy má peníze od spotřebitele, ale bez právního důvodu. Povinnost vydat bezdůvodné obohacení stanoví § 2991 odst. 1 občanského zákoníku.
Z pohledu práva by tedy společnost měla správně vydat všechny platby za dobu, kdy službu nebylo možné poskytnout, proto se návrh spotřebitele rozdělit si následky mimořádné situace "půl na půl" jeví jako nanejvýš rozumný a vhodný.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.