Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dvě dámy, zástupkyně české aukční energetické , které mně navštívily mi tvrdily, že se podpisem smlouvy zavazuji k využití jejich služeb jen když mi vysoutěží nižší cenu elektřiny, než jakou mám. Při podrobném přečtení smlouvy, až po odchodu zmíněných dam, jsem zjisti že se ve smlouvě píše, že se ČAE zavazuje vysoutěžit nižší cenu, než je oficielní cena energie dominantního dodavatele v regionu. Jal jsem se věc řešit a zavolal na tel. číslo uvedené ve smlouvě s prosbou o drobnou úpravu této pasáže v textu. Aby snad nedošlo k tomu, že se zavážu k odběru dražší elektřiny než dosud. Leč ze strany ČAE nebyla ochota cokoli ve smlouvě měniti. 9. den po podpisu smlouvy jsem zaslal doporučeně Odstoupení od smlouvy na adresu společnosti. Přesto mi po déle než roce přišla výzva k zaplacení 3630 kč za nevyužití jejich služeb.
aukce na dodavatele elektřiny
Majitele, nebo provozovatele České aukční postavit před soud, usvědči, zavřít, zamezit této podvodné činnosti. Znárodnit celý energetický sektor a zavést státní maloobchodní ceny energii pro domácnosti.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud uvede nepravdivou informaci, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Spotřebitel využil druhou možnost, platně odstoupil od uzavřené smlouvy. Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv) či distančním způsobem, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Na smlouvu se poté hledí, jako by nikdy uzavřena nebyla.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel řádně odstoupil od smlouvy ve lhůtě stanovené zákonem, není společnost oprávněna nárokovat si smluvní pokutu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.