Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
10.5. 2020 Jsem si zaplatil měsíční členství na seznamce Elit Date, ihned po zaplacení se mi zobrazili profily na seznamce atd, hned druhý den jsem nabyl dojmu, že je to nějaké divné, že používají nekalé praktiky (téměř denně mi sice před zaplacením členstvím chodilo oznámení že nám nové návrhy, návštěvy profilu atd, ale po zaplacení a zobrazení se ukázalo že návrhů je pouze minimum atakdále). Za 5 dnů, 15.5.2020 jsem se tedy rozhodl že odstoupím od smlouvy a budu chtít nazpátek peníze, protože služba nestojí za nic, dokonce hraničí podle mě s podvodem. Seznamka ovšem tvrdí že toto není možné, protože mají ve smluvních podmínkách, že zákonné odstoupení od smlouvy není možné. Jsem přesvědčen, že občanský zákoník je nadřazen, a tedy mají povinnost mi vrátit peníze dle zákona 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník, Odstoupení od smlouvy, § 1829.
Profil: BF4BCC42 Email: stesti230@seznam.cz
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy (která činní 14 dnů a začíná běžet dnem uzavření smlouvy), uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy.
Smluvně se lze odchýlit pouze od těch ustanovení zákona, která to svou povahou umožňují a jsou tzv. dispozitivní. Soukromoprávní normy obecně závazných právních předpisů (zde zejm. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) chránící spotřebitele ve vztazích mezi ním a podnikatelem jsou obvykle svou povahou relativně kogentní, což znamená, že se od nich lze odchýlit, avšak pouze ve prospěch spotřebitele. Lze si tedy představit situaci, kdy bude zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, smluvním ujednáním prodloužena ze 14 dnů na 21 dnů; naopak neakceptovatelné by bylo zkrácení takové lhůty na 7 dní či její úplné popření. Proto platí, že obchodní podmínky, které zbavují spotřebitele práva na odstoupení od smlouvy, které mu garantuje zákon, se nepoužijí, neboť jsou v rozporu s kogentním ustanovením zákona.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.