Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
9,5, t.r. jsem si ve vaší prodejně v Olomouci koupila tričko. Nesmělo se zkoušet,ale ze sdělovacích prostředků jsem věděla,že případné výměny ve všech prodejnách v ČR v tomto období nejsou problém. Za týden jsem se do vašeho obchodu /16,5,/ dostala a požádala jsem o výměnu velikosti. Narazila jsem. Neexistuje. A navíc jsem si připadala tak, že mám asi lepru a všechny nakažlivé nemoci celého světa. A že interně to mají zakázané. Chtěla jsem vědět proč, tak mi byl ukázán jakýsi cár papíru s drobným písmem na nějakém sloupku. Bez brýlí jsem to stejně nepřečetla. Nevím, taky pracuji v obchodě, ale tak kdyby se moje pracovnice chovala k zákazníkovi, tak asi narazí.. Jenže jsem narazila já. Mám si ho prodat. Tričko stálo 369,- Kč, takže jsem byla docela naštvaná. Nekradu. Ale myslím si když podnikáte v naší republice a v této době,která nás všechny postihla, byste se měli řídit našimi pravidly. I tak mi ani samotná vedoucí nebyla schopná vysvětlit PROČ. Jenom se oháněla interními předpisy. Moc rádi jsme u vás nakupovali, ale už k vám nikdy nepůjdu. To je vám asi jedno. Jenom pro zajímavost. V Decathlonu mi kalhoty pro vnuka vyměnili za větší s úsměvem.Doufám, že se mi nějaká odpovědná osoba vyjádří k mému problému. Děkuji mnohokrát Slouková
44488170470 Karrimor Organic Tee Ld0369,00
Prosím vrátit peníze
|
Tweet |
V tomto případě se domníváme, že ze strany prodejce nedošlo k porušení obecně závazných předpisů. Zároveň však doplňujeme, že v rámci zásady poctivého obchodního styku by bylo na podnikatele vhodné, alespoň v rovině morální, apelovat, aby s přihlédnutím k okolnostem k výměně přistoupil. Právně vynutitelný však tento nárok není.
Tento názor opíráme především o skutečnost, že, navzdory některým prohlášením představitelů vlády či zákonodárného sboru, nebyla přijata žádná úprava, která by stanovila povinnost prodejce v době nouzového stavu postupovat jinak, než za "normálního stavu", jde-li o případ koupě v kamenné prodejně. Ve sdělovacích prostředcích se tento názor sice objevil, rozhodující je však přijatá úprava, ve které dle našeho názoru povinnost prodejce akceptovat výměnu zboží upravena není.
Dá se tak říci, že nouzový stav a z něj plynoucí speciální opatření se právního vztahu, který vzniká koupí zboží v kamenné prodejně, v zásadě nijak nedotkla.
Jako podpůrný argument lze využít i skutečnost, že obecně závazné právní předpisy nikde neupravují povinnost prodejců na zavedení zkušebních kabinek ve své provozovně, tudíž de facto nemusí být spotřebiteli umožněno si věci zkoušet ani za běžného běhu událostí (tj. mimo nouzový stav). Dalším argumentem by mohlo být, že tričko není nezbytná a nezastupitelná věc, jejíž koupě by nemohla být odložena. Nad to je možné uvést, že tento druh zboží je běžně přístupný přes e-shopy, přičemž při koupi zboží na dálku má spotřebitelka (na rozdíl od koupě zboží v kamenné prodejně) možnost vrátit zboží bez udání důvodu do 14 dnů od přezetí.
Nelze podle našeho názoru dovodit, že by se mohlo jednat o zjevné zneužití práva.
Závěrem uvádíme, že v rámci dobrých obchodních vztahů a v rámci zásady poctivého obchodního styku by však podnikatel mohl přinejmenším zvážit možnost, zda nepostupovat vůči spotřebiteli vstřícněji, než je pouhé zákonné minimum. To je však na interním zvážení každého podnikatele a ke vstřícnému postupu tedy nemusí přistoupit, ačkoliv tento vstřícnější postup může být tím, co ho na trhu v očích spotřebitelů odliší od konkurence v pozitivním smyslu slova.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.