Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den.
Chtěl bych si postěžovat, a zároveň poprosit společnost O2 o nějaké slušné vyřešení mého problému.
V prosinci roku 2019 jsem telefonicky uzavřel se společností O2 smlouvu na internet. Jde o internet "Internet HD bronzový", který mi je poskytován skrze technologii LTE (4G). Můj modem, který splácím a budu splácet celkem 48 měsíců nepodporuje technologii 5G. Jde o to, že bych chtěl rychlejší internet, protože jsem fakt náročný uživatel internetu.
Dnes jsem byl svůj modem dát na reklamaci, to je jedna věc, a druhá je ta, že jsem před chvílí komunikoval se zaměstnancem společnosti O2 ohledně zrychlení internetu na tarif s rychlostí 50/5 Mbit.
Bylo mi řečeno jednou moc hodnou a slušnou Paní, že nechápe proč mi její kolegyně nedala rovnou modem podporující technologii 5G, ale že bez toho modemu nemohu mít rychlejší internet než mám teď (20/2 Mbit). Že prý bych musel splácet jak modem který mám teď (navíc ode dneška na reklamaci kvůli neustálému vypadávání jak internetu tak modemu), tak že bych musel splácet i ten nový modem podporující technologii 5G. K tomu by prý ještě musel přijet technik a měřit po domě, kde by bylo vhodné umístit anténu.
Vrtat do zdi, nebo dávat něco na střechu není u mě ZATÍM možné, jelikož bydlím v CHRÁNĚNÉM BYDLENÍ v areálu *** *** OPAVA. Kde internet také používám. Dejte si lidi bacha na to, jaký router Vám společnost nabízí. Jestli se k tomuto vyjádří přímo O2, prosím, napište mi možnosti... Cokoliv budete potřebovat doplnit, tak doplním. Jsem na I. důchodě, nechci plácat peníze za 2 routery. Snad mi rozumíte. Děkuji :)
Internet HD bronzový od O2
Byl bych rád, kdybych mohl vrátit modem, který teď splácím a ještě je na reklamaci, s tím že už zaplacené peníze zpět nedostanu, a dostal bych modem 5G, který bych splácel tak jako ten co mám teď (daná cena měsíčně dokud to nesplatím) a mohl si nechat zrychlit internet bez nějakého přesného měření na místě, je-li to vůbec možné, případně bych si nechal navýšit internet až v budoucnu ve svém vlastním, normálním podnájmu. Jde mi teď hlavně o ten router. Pak mohu jít dál
|
Tweet |
Byla-li mezi společností a spotřebitelem uzavřena smlouva o poskytování internetového připojení s tím, že její součástí je i prodej (na splátky) koncového zařízení, je tato smlouva pro strany závazná.
V řešené situaci se jako nejefektivnější řešení jeví možnost pokusit se o oboustrannou dohodu se společností, kterou by byl závazek změněn, resp. by došlo k tzv. novaci tohoto závazku.
Je-li koncové zařízení aktuálně předmětem reklamace, lze si představit dohodu, která by spočívala v tom, že toto pravděpodobně vadné zboží si společnost ponechá a spotřebiteli bude zaslán výrobek novější, schopný pracovat s technologií 5G; s tím, že by kupř. spotřebiteli mohly být odpovídajícím způsobem navýšeny měsíční splátky.
Pokud dohoda se společností nebude možná, spotřebitel je zavázán uzavřenou smlouvu. Pro případ, že by se spotřebitel rozhodl smlouvu vypovědět, platí, že koncové zařízení bude muset doplatit (viz ustanovení § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích).
Dobrý den, Patriku,
rád Vám k podané stížnosti poskytnu bližší informace. Pokud u nás využíváte službu Internet HD Bronzový, který je poskytován na technologii 4G, tak máte nejspíše tento modem - https://1url.cz/HMbHN. Zmíněný modem je vhodný opravdu pouze pro využití 4G internetu a nový nabízený internet funguje na technologii 5G-ready. Jedná se o rozdílné služby, které se liší i vhodným zařízením, a proto Vám nemohl být nabídnutý 5G modem pro 4G LTE internet. Dále zmiňujete i nutnost vrtání do zdí. To nedokážeme bohužel dopředu určit. Vše určuje až přivolaný technik na místě, jelikož jsou lokality s dobrým výhledem i pokrytím, které venkovní anténu nevyžadují a vystačí si pouze s modemem bez jakýchkoli stavebních úprav (vrtání a podobně). Pokud se rozhodnete přejít na rychlejší variantu internetu, která funguje na jiné technologii, tak je zapotřebí počítat s doúčtováním zbývající splátek za původní modem a novými splátkami za nový modem.
S pozdravem
Patrik Hogh
Guru pro Social Media, O2 CZ
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, vážené O2.
Chtěl bych vám mockrát poděkovat za vysvětlení.
Teď už mám všechny informace.
Jen bych dodal, že s nějakým vaším kolegou na pobočce jsem o tomhle mluvil, a vše bude brzy úspěšně vyřešeno, dá se prý na všem nějak domluvit. Děkuji mnohokrát a přeji hodně úspěchů.
Patrik Felkel