Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
dne 16. 4. 2020 jsem si s mojí přítelkyní objednal tzv. Jarní kolekci počítačových her za cenu 599 Kč, jedná se o objednávku číslo 200416001. Jako příjemce je uvedená přítelkyně Alena Havelková, objednávku zaplatila dopředu debetní kartou. Kolekce stále nedorazila, firma Špidla Data Processing posílá jen stále stejnou zprávu, že je zásilka již odeslaná (zdá se, že jde o automatickou odpověď), firma nebyla ani po opakovaném požádání schopna dodat podací číslo pošty, aby byla zásilka sledovatelná v systému Track&Trace. Od České pošty žádné oznámení o zásilce nepřišlo. Firmě se nedá dovolat.
S pozdravem,
Pavel Broukal
Jarní kolekce 2020
Zaslat podací číslo pošty, začít standartně komunikovat se zákazníkem.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den, pane Broukale, DTeste
s paní Havelkou jsme v kontaktu a celou záležitost řešíme.
Zjistili jsme, ze zboží bylo obratem odesláno na adresu, kterou paní Havelková udala (Dodací adresa:
Podjavorinské 1595/1, Praha 415 - Chodov, 14900,Firma: Pošta Praha 415 - Chodov) a kde uvedla sice dvakrát adresu, nicméně ani jednou své jméno (1) a kde mimo jiné bohužel neuvedla ani kontaktní mail, ani telefon (2).
Viz: https://i.imgur.com/L33Otul.png
Zásilka tedy zřejmě čeká dodnes na poště 415 nebo v úložně České pošty a už je nebo bude zlikvidována Českou poštou.
Poté, co se námi paní Havelková spojila a celá záležitost se vyjasnila, zaslali jsme ji ZNOVA DALŠÍ kolekci na NAŠE NÁKLADY.
Jestli je nějaké řešení férovější, pak mi ho ukažte
Přeji vám hezký den a dávejte na sebe pozor
Radek Špidla
jednatel
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl o vývoji informovat a stížnost případně uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.