Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám kombinovanou lednici zn. Siemens. Přestala chladit chladnička, mrazák funguje. Volný termín byl za týden 30,4,.Mrazák jsem den předtím odmrazila, technik přišel, během chvilky zjistil závadu, řekl, že součástku musí objednat, což by mělo být asi do týdne a z firmy mi včas zavolají termín opravy, abych mohla mrazák 24 hod předtím vypnout. 14 dní se nikdo neozval a 15.5. mi volal technik,že je za 1/4 hodiny u nás. sdělila jsem mu, že lednice je zapnutá, protože o tom nevím. divil se, ale řekl, že to nejde a že se ozvou s jiným termínem. Poté volali z firmy s omluvou, že mi zapomněli dát vědět a že přijde v pondělí 18.5. Ještě jsem volala zpět, aby mi termín potvrdili, což se stalo. 17.5. jsem opět vše vyndala z mrazáku a lednici vypnula.Když 18.5.nikdo nepřišel, opět jsem volala na firmu, kde mi řekli, že mám termín 22.5. Po mém rozčilení mi sdělili, že vše zjistí. Pak volali zpět,že mám pravdu a že technik by ten den měl přijít, ale je to nadplán, tak si to do počítače dali jinak. hodinu poté volali, že technik přijde až druhý den, protože omylem součástku vrátil. To jsem odmítla a jela si koupit novou lednici. Dělaj z lidí voly a ještě to svedou na technika.
Dvoudvéřová chladnička Siemens
Pochybuji, že bych dostala kompenzaci za měsíční absenci chladničky v tomto teple. Ale doufám, že mi ještě nebudete chtít účtovat diagnostiku, která mi byla naprosto k ničemu.To bych samozřejmě odmítla.
|
Tweet |
Z uvedené stížnosti nevyplývá, zda se jednalo o opravu věci v reklamačním řízení (tedy o opravu ve smyslu § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), o opravu věci, která byla prodejcem poskytnuta nad rámec jeho zákonné povinnosti jako záruční servis, či o individuálně sjednanou službu, která spočívala poskytnutí servisu externí společností za úplatu.
Budeme-li vycházet z toho, že se jednalo o službu spočívající v opravě věci (a nikoli o reklamační řízení), platí následující. Nesplní-li poskytovatel služby včas svou povinnost, která mu vyplývá ze smluvního ujednání stran, a ocitne-li se tedy s plněním této své povinnosti v prodlení, spotřebitel může poskytovateli dodatečně poskytnout přiměřenou dobu ke splnění jeho povinností ze smlouvy (lze i mlčky). Nesplní-li poskytovatel služby své povinnosti ani v dodatečně poskytnuté, přiměřeně dlouhé době, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy o poskytování služby. Služba v řešené věci spočívá v opravě věci.
Jednalo-li se o reklamační řízení, platí, že prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.