Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 13.05.2020 jsem na prodejně Praha-Chodov zakoupil vystavený notebook Lenovo Legion Y530. Cena na prodejně byla 15 897,- Kč, přičemž jsem se u pokladny dozvěděl, že u tohoto vystaveného kusu byla vystavená chybná cena a není k němu krabice (cena -4000Kč). Přesto mi byl notebook prodán a předán (Ukázkový mód jsem musel přeinstalovat sám, ale podařilo se).
Po dvou dnech jsem zjistil, že je na účtence uveden jiný model, než který jsem zakoupil a s touto novinkou se vydal do stejné prodejny sjednat nápravu (kam mě poslala infolinka Datart). Zde mi bylo manažerem pobočky řečeno, že pokud chci spravit účtenku, mám dvě možnosti. Buď mi můj notebook vemou a nahradí ho slabším typem anebo mu doplatím cca 7000Kč a on mi účtenku opraví (Cenu určil podle ceny nevystaveného modelu).
Jinak řečeno, manažer pobočky se snaží krýt vlastní manko, snaží se mě podvést (za účelem vlastního prospěchu) a ke všemu mi vyhrožuje! Nemluvě o tom, jak se o mě bavili, když mysleli že je neslyším (řvali na celou pobočku).
Lenovo Legion Y530-15ICH 81FV0115CK
Opravit údaje na účtence, tak aby odpovídali realitě (a v budoucnu jsem v případě potřeby mohl uplatni své právo na reklamaci).
začít disciplinární řízení s manažerem pobočky, který mi vyhrožoval a snažil se mě i svého zaměstnavatele podvést a vystavit ho tak riziku pokut\soudních sporů.
|
Tweet |
"Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo (jde-li o právnickou osobu) nebo místo podnikání (jde-li o fyzickou osobu), pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak."
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu o zaplacení písemně za využití poštovních služeb.
Nevystaví-li prodávající ani tak doklad o zakoupení výrobku řádně se všemi stanovenými náležitostmi, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Dohled nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.