Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byli jsme nuceni strnovat zájezd, který měl termín odletu 26.9.2020. Zájezd byl zakoupený přes Invii od CK ETI. Požadavek na strono byl podán 8.4.2020 a odpověď od CK a akceptací storna zájezdu byla 14.5.2020 včetně sdělení, že z části záloh bude uhrazen storno poplatek 10%. Pokud vím, od podání žádosti o storno zájezdu má CK měsíc na vyjádření, zda byl požadavek přijat. Pokud CK nedodrží lhůtu jednoho měsíce, máme nárok na vrácení 100% bez účtování strono poplatků. I přes upozornění na nedodržení zákonné lhůty CK stále trvá na úhradě storno poplatků 10%.
zájezd do Egypta od CK ETI
vrácení 100% uhrazené zálohy
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2533 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, i v souladu s bodem obchodními podmínkami společnosti platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy o zájezdu s předstihem, který je naznačen ve stížnosti, náleží pořadateli zájezdu odstupné ve výši 10 % z celkové kupní ceny.
Dle bodu 8 odst. 6 obchodních podmínek platí, že "účinky odstoupení od smlouvy o zájezdu nastávají doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně." I vzhledem k tomu, že v případě odstoupení od smlouvy jde o jednostranný právní úkon, který směřuje spotřebitel vůči společnosti, a není při něm v zásadě nijak omezen, máme za to, že vyjádření se společnosti k odstoupení je nanejvýš doplňující a z jeho absence, resp. zaslání po měsíci nelze dovozovat právní následek ve formě toho, že bude spotřebiteli prominut storno poplatek.
Závěrem pouze upozorňujeme, že vzhledem k relativně nové právní úpravě přijaté v souvislosti s šířením pandemie nemoci COVID-19 se výrazně proměnily podmínky, za kterých se vrací spotřebitelům kupní cena za zájezdy, a to zejména co se týká k formy. K tomu viz i články dostupné z:
https://www.dtest.cz/clanek-8064/prijimani-poukazu-za-zrusene-zajezdy-a-prepravni-sluzby-musi-byt-dobrovolne
a
https://www.dtest.cz/clanek-8002/na-co-mate-nove-pravo-pri-zruseni-zajezdu-kvuli-pandemii
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.