Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 11.4.2020 jsem pomocí e-schopu zakoupil zahradní válec typové označení HECHT501. S vyzvednutím a zaplacením na pobočce v Benešově, kde jsem si také zboží následující den převzal.
Při prvním použití jsem zjistil, že z válce uniká voda kolem středové hřídelky. Byl jsem silně rozladěn a rozhodl jsem, že bych zboží chtěl vrátit. O což jsem dne 18.4.2020 rozhodl udělat. Požadoval jsem od Přijímacích techniků protokol o odstoupení od kupní smlouvy a bylo mi sděleno, že zboží mohu jen reklamovat což jsem nechtěl, ale jinou možnost jsem nedostal. Sepsali jsme tedy reklamační list č.:105/20/000161/REK kde jsem do požadavku uvedl: „Zákazník požaduje vrácení peněz a nesouhlasí s tím, že při nákupu na dálku s výdejem na prodejně nevzniká nárok na vrácení peněz do 14 dnů. „
Stále mi tvrdí, že když zboží koupím přes internet a vyzvednu a zaplatím na pobočce nemám nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu.
U nich je to prý jen "rezervace".
HECHT 501 - ruční zahradní válec
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. K výkonu tohoto práva není nutný souhlas druhé strany, jedná se o jednostranný úkon spotřebitele. Pokud spotřebiteli podnikatel ve výkonu tohoto práva brání, jde to k jeho tíži.
Je-li smlouva uzavírána prostřednictvím e-shopu, jedná se o smlouvu uzavíranou distančním způsobem, na kterou dopadá výše uváděná úprava. Nelze dle našeho názoru akceptovat argument, který použila společnost, neboť jednání, které vede k uzavření smlouvy, i samotné uzavření této smlouvy je provedeno na dálku. Platba na pobočce (což je jen způsob placení za zboží, které je předmětem již uzavřené smlouvy) i vyzvednutí na pobočce (což je jen způsob smluvené dopravy/smluveného převzetí zboží, které je předmětem již uzavřené smlouvy) nic nemění na tom, že smlouva byla uzavřena na dálku. Podle našeho názoru zůstává nárok na odstoupení spotřebiteli v řešené věci zachován v souladu s výše uvedeným ustanovením.
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § ustanovení 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Novotný,
dle vyjádření servisní pobočky již byla tato záležitost vyřešena.
S pozdravem P. Chrudimský, Hecht Motors
Dobrý den, děkuji za informaci, jen by mě zajímalo jak byla záležitost vyřešena ? Peníze jsem nedostal, Válec jsem nepřevzal. Nikdo mě dále již nekontaktoval...
Prosím o řešení, nikoli odsouvání problému.
Děkuji
Novotný
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Záležitost již byla se zákazníkem vyřešena.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informaci potvrdit a stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Bohužel i přes rady dTestu se se společností nedá domluvit. Absolutní arogance k zákazníkovi, při prodeji chlácholí, když se vyskytne problém nikdo nic nechce řešit... Na prodejně tvrdí že nic nemůžou a že všechno se musí řešit přes vedení společnosti, které se mnou odmítá komunikovat.
Jediná cesta je soud, fakt super...
Takže z "CHechtu" už nikdy nic... :-)