Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
tato společnost mi odmítá vrátit nekolik týdnů 1.050 Kč za boty. Objednávka číslo 19010001680439. Žádala jsem před poslaním peněz o zmenu ba jiný účet a vůbec nereagovali.
Platbu si mohou vyžádat pouze oni.
Jsou povinni mi peníze vrátit a odmítají to.
S podravem
Veronika Matoušková
Peníze na můj účet 2033774028/3030,který jsem změnila vzhledem k velmi nekorektnímu chování FIO banky. Odmítli mi vydat debetní kartu. Podvodný subjekt je Česká spořitelna a jiní lidé včetně meho exmanžela T. H., Policie, justice.
|
Tweet |
Ze stížnosti bohužel nevyplývá, z čeho stěžovatelka odvozuje svůj právní nárok na vydání peněžních prostředků. Proto při hodnocení vycházíme z toho, že tento její právní nárok nezpochybnitelně existuje.
V případě, kdy společnost nemá důvod k zadržování peněžních prostředků spotřebitelky, se z její strany jedná o tzv. bezdůvodné obohacení.
Dle § 2993 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.