Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25. 10. 2019 jsem si na internetové stránce eshopu milkyfashion.cz objednala zboží, objednávka mi byla mailem potvrzena, obdržela jsem fakturu a byla vyzvána k zaplacení částky 590 Kč, jejíž zaplacení mi bylo potvrzeno mailem. Paní Folwarczna, která eshop provozuje, mi potvrdila, že zboží bylo expedováno 4. 11. 2019, ale do dnešního dne mi nedorazilo. Podle jejích obchodních podmínek, které jsou uvedeny na webové stránce, jsem ji informovala o tom, že mi zboží po 60 dnech stále nedorazilo a že ji žádám o vrácení zaplacené částky. Nyní nereaguje na maily ani doporučený dopis s žádostí o vrácení zaplacené částky. Podala jsem tedy návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu k ČOI, které bylo 7. 2. 2020 zahájeno. Zaměstnankyně ČOI mě poté kontaktovala, že na eshop již evidují asi 5 návrhů na zahájení ADR, nicméně paní Folwarczna nereaguje.
Zelené šaty s pandou (e803_5)
Jako řešení požaduji vrácení předem zaplacené částky 590 Kč za zboží, které mi nebylo doručeno.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.