Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#42475Rezervace č.24254

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2020, před 5 lety

Danka Winšová

Znění stížnosti

Dobrý den, snažila jsem se zrušit rezervaci zájezdů z finančních důvodů. Jde o následek Covitu 19, zůstala jsem doma na 60% a musela sáhnout na úspory tudíž nevím co bude na podzim a zda budu mít na doplacení zájezu.Ovšem storno poplatek mi byl vyčíslen takřka na 100% ceny zájezdu. Což mi připadá velice neadekvátní a v téhle době jako neodůvodněné obohacení z Vaší strany.Nezbývá mi než počkat do podzimu a věřit, že se zájezd neuskuteční a dostanu, alespoň zálohu zpět formou poukázky. Vaše CK mi vždy přišla korektní a spolehlivá. Ovšem po této negativní zkušenosti se na Vás již nikdy neobrátím.

Winšová.


Požadované řešení

už nic nečekám


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2020 08:20, před 5 lety

Z ustanovení § 2533 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vyplývá, že je-li při odstoupení od zájezdu ujednáno odstupné, musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného, tedy storno poplatku, se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Není-li ujednáno odstupné, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.

Z uvedeného ustanovení vyplývá, že v rámci odůvodnění by spotřebiteli cestovní kancelář měla být schopna své reálné ztráty a náklady odůvodňující výši odstupného, tedy stornopoplatku, doložit. Pokud by společnost nedoložila, že její reálné ztráty a náklady byly skutečně takto vysoké, pak je možné storno poplatky rozporovat s argumentem neplatnosti z důvodu nepřiměřenosti a rozporem s dobrými mravy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/…dr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2020 11:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.