Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Oslovuji Vás na základě mé "neoprávněné" reklamace bot v prodejně D-SPORT.
Byť se mi boty vrátili i se znaleckým posudkem, Tak i přesto si myslím, že má reklamace oprávněna je.
Na posudku je razítko nějakého pana znalce z Českých Budějovic, boty jsem zakoupil v Českém Těšíně a firma sídli v Ostravě. Přičemž znalců v daném odvětví (co se obuvi týče), je v našem kraji nebo poblíž, určitě několik. Zajímalo by mě, jestli tento znalec boty opravdu fyzicky viděl.
Boty jsem si zakoupil koncem desátého měsíce 2018 a reklamovat jsem je šel 1.3. 2020. Když se na ně člověk podívá, tak nemusí být ani ten znalec a pozná, že podrážka není ani moc schozená, že v nich bylo pouze chozeno, a to ani ne nějak často, a žádný sport v nich provozován nebyl. A i přesto se začly v místech kde je textilie prošita s nějakou pevnou látkou, (nevím přesně co to je), ve spojení nártu s prsty, tak se textílie začla trhat a začly se dělat díry.
Co mě mrzí je, že jsem vlastně v nich jen chodil, jsou v záruce, v posudku je psáno, že v místě poškození, nejsou jakékoliv materiálové nedostatky, ale zároveň, že obuv postrádá délkový nadměrek a z tohoto důvodu dochází k abnormálnímu namáhání svršku obuvi a jeho poškození. Tak tomu nerozumím, když tam nejsou jakékoliv meteriálové nedostatky. Když jsem chtěl volat Jiřímu Salapatkovi,(pán přes reklamace), dovolal jsem se do prodejny v České Těšíně, kde jsem boty koupil, tak jsem se chtěl podívat co je to za pána, ten "Salapatek", že pod své jméno neumí dat ani kontakt na sebe, no a našel jsem článek, který jsem Vám zaslal v části "reference", byť si myslím, že by ho měli vidět všichni.
A toto je stejný problem i u mě. viz REFERENCE
Já vím, že jde "jen" cca o dva tisíce korun, ale jde mi o princip, a o to, proč by obyčejní lidé, kteří na rozhazováni nemají, a jsou rádi, že si koupi nové boty, měli být takto odbytí ze strany prodejců. A spousta z nich na to nemá energii ani neví jak se bránit a stojí je to navíc další peníze.
Děkuji mnohokrát.
Mějte se hezky.
botty ADIDAS TERREX, kód zboží bb1987
Rád bych vyměnil za jinou obuv, klidně i s doplatkem z mé strany, popřípadě vráceni peněz
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.