Společnost


Slevoteka.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42516Uplatnění vorcheru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.05.2020, před 5 lety

Marcela Stahlová

Znění stížnosti

Mám vorchery na pobyt v hotelu Park Inn v Sárváru v Maďarsku. Vzhledem k současné situaci jsem žádala Slevotéku o prodloužení jejich platnosti, ale poukázali na skutečnost, že jsou zprostředkovatel a věc mám řešit s hotelem. Hotelu však naši platbu neposlali a nyní je Slevotéka v konkurzu. Mám nárok na vrácení peněz v rámci konkusního řízení?


Produkt

vorcher 8893734153, 6952137977


Požadované řešení

Podat přihlášku do konkursního řízení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2020 11:51, před 5 lety

Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.

V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu.

Na základě čl. 1 a čl. 8 obchodních podmínek společnosti Slevoteka.cz s.r.o. lze podle našeho názoru konstatovat, že v řešené věci se jedná o variantu první, a tudíž by měl spotřebitel své nároky uplatňovat vůči provozovateli ubytovacího zařízení, který není oprávněn spotřebitele odmítnout s pouhým poukazem na své obchodní vztahy s portálem, který zprostředkoval voucher, za který spotřebitel řádně a včas uhradil kupní cenu. Jinými slovy, pokud spotřebitel uhradil kupní cenu řádně a včas zprostředkovateli, vztah mezi zprostředkovatelem a poskytovatelem služby se ho zásadně netýká a má nárok na poskytnutí ubytování.

Ohledně prodloužení platnosti voucheru platí, že obvykle každý voucher je zakoupen na určitou dobu (je časově omezen). Prodlužování platnosti voucheru je věcí subjektu, který voucher vydal. Tento subjekt však musí zařídit, že voucher s takto prodlouženou dobou platnosti bude použitelný; to je (opět) otázka, která se netýká vztahu spotřebitele s podnikatelem, ale vztahu dvou podnikatelů (zprostředkovatele a poskytovatele). Prodloužení platnosti voucheru není automatická povinnost, ale pouze možnost, ke které podnikatel nemusí přistoupit.

Lze tedy uzavřít s tím, že spotřebitel, který řádně a včas zaplatil, má nárok na poskytnutí ubytování ve sjednaném termínu bez ohledu na to, zda zprostředkovatel poskytovateli uhradil nasmlouvanou cenu. Pokud nástupu ve sjednaném termínu brání mimořádná a neovlivnitelná překážka, která činí splnění závazku neuskutečnitelným, pak se jedná o tzv. následnou nemožnost plnění ve smyslu § 2006 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě závazek zaniká a poskytovatel ubytování má povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu. Tu pak může poskytovatel ubytování uplatnit v insolvenčním řízení vůči zprostředkovateli.

V řešené věci byl označen jako "dotčený subjekt" portál Slevoteka.cz s.r.o., jehož se stížnost tak docela netýká. Pokud bude spotřebitel i s výše uvedenou argumentací u poskytovatele ubytování (v řešené věci Hotel Park Inn) neúspěšný a bude mít zájem na tom, aby mu bylo prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz zprostředkováno smírné řešení jeho sporu, je možné podat stížnost opětovně s tím, že jako "dotčený subjekt" uvede stěžovatel konkrétního poskytovatele ubytování v zařízení Hotel Park Inn.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 23:49, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.