Společnost


Šicí centrum Radovský s.r.o.
šicí stroje

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42521Stížnost na vyřizování reklamací a podvodné jednání firmy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2020, před 5 lety

Kateřina Trantinová

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás se stížností na firmu Šicí centrum
Radovský s.r.o. Stručně - chtěla jsem si u nich nechat opravit šicí stroj,
ale po odeslání stroje k nim do firmy úplně přestali komunikovat. Nejde
se dovolat a když náhodou někdo vezme telefon, tak vymýšlí výmluvy a
fabulují. Po cca 2 měsících jsem již přešla na komunikace přes email,
kdy jsem po firmě chtěla jen, ať mi vrátí můj stroj v jakémkoliv stavu.
Místo toho - opět aniž by mě informovali o čemkoliv - přišel balík na
dobírku na cca 2 700 Kč. Takovouto opravu jsem ale po firmě nikdy
nechtěla (to převyšuje celou hodnotu stroje), takovouto cenu jsem jim
nikdy nijak neschválila a považuji toto za podvodné jednání. Nyní mi
zadržují stroj a nechtějí ho vydat. Žel internet je plný podobných
zkušeností - nedodané zboží, nevyřízené reklamace, zadržování peněz
apod. Bližší informace a písemnou komunikace ráda předám...


Produkt

Oprava šicího stroje


Požadované řešení

Chci po nich jen zpět svůj stroj, v jakémkoliv stavu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.7.2020 17:30, před 4 lety

1) Jednalo-li se o opravu v rámci reklamace platí následující:
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

2) Jednalo-li se o opravu mimo reklamační proces, platí následující:
Smlouvu o opravě věci je nutné kvalifikovat jako smlouvu o dílo ve smyslu § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

O ceně za provedení opravy dle § 2586 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek - tj. cena obvyklá.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 20:24, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.