Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#42538Nekalosoutěžní praktiky O2 - klamavá reklama

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2020, před 5 lety

Daniel Olivík

Znění stížnosti

Obdrželi jsme od O2 SMS tohoto znění: "Blizi se den, kdy Vas modem odejde do penze a Vas internet se zpomali. Abyste meli dal kvalitni pripojeni, odepiste na tuhle zpravu ANO a my Vam pomuzeme vybrat novy modem. Vase O2".

Dotaz jednoznačně vzbuzuje dojem, že je nutná akce (nákup nového zařízení), jinak že bude zpomalen internet. Dotazem v chatu na webu operátora jsme zjistili, že to tak údajně není.

Pokud O2 zpomaluje svým zásahem internet (s cílem dosáhnout investice do nového modemu), jedná se o extrémní nekalosoutěžní praktiku v příkrém rozporu se smlouvou, resp. až s přesahem do trestněprávní roviny.

Pokud toto O2 nečiní (v což doufám), stále se jedná o SMS, která v lidech jednoznačně vzbuzuje tento dojem a nutí je k nákupu nového modelu. Takovéto chování je v rozporu s tím, jak by se jakákoli solidní firma měla chovat, jde o nekalosoutěžní praktiku v podobě klamavé reklamy a O2 tímto ztrácí poslední zbytky kreditu...


Produkt

O2 pevný internet


Požadované řešení

Jednoznačné potvrzení, že O2 svým zásahem internet nezpomaluje a nenutí tak lidi k nákupu nového modemu.

Upuštění od nekalosoutědního jednání.

Omluvu zákazníkům.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2020 10:34, před 5 lety

Zpráva uvedená ve stížnosti podle našeho názoru navozuje v průměrném spotřebiteli pocit, že v případě, kdy si neobstará nový modem, přijde o kvalitní připojení.

Pokud je tvrzení v rozporu se skutečností a obdobná investice není nezbytná, máme za to, že se jedná o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Zpráva je podle našeho názoru způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena.

Pokud byl spotřebitel v předsmluvním stádiu uveden v omyl o rozhodující okolnosti, kterou je tvrzení o nezbytnosti pořízení si nového modemu v situaci, kdy to nezbytné není, má spotřebitel rovněž možnost namítat neplatnost uzavřené (zpravidla kupní) smlouvy s odůvodněním, že byl uveden v omyl ve smyslu § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Má-li spotřebitel za to, že byl porušen zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může podat podnět k Českému telekomunikačnímu úřadu, který vykonává dozor nad dodržováním poctivosti při prodeji výrobků a poskytování služeb v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb a nad dodržováním zákazu nekalých obchodních praktik.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.6.2020 13:15, před 5 lety

Hezký den,

je mi líto, pokud ve Vás SMS vzbuzuje tento dojem.
Rozesíláme tyto SMS na zákazníky, kteří využívají starší modem, ke kterému již nebudou nové aktualizace a nemůžeme spoléhat i několik let po záruce na jejich funkčnost. Technologie se stále vyvíjí a pro chod sítě, je třeba mít aktuální zařízení. Starší modemy, ač jsou kvalitní, tak nebudeme mít možnost je aktualizovat, starší modemy mají běžně i menší dosah Wifi, nejsou v záruce a nemůžeme tak spoléhat na jejich 100% funkčnost, proto rozesíláme tuto SMS, aby si zákazníci včas vyměnili modem dle novějších technických možností. Nový modem, který tímto způsobem nabízíme, zvládá rychlosti i přes 100 Mb/s, které starší modemy na trhu neumožňují.
Této možnosti samozřejmě každý nevyužije a pokud zákazníkovi modem funguje nebo s ním nemá žádné potíže, ani výpadky na Wifi, není nutné si jej ihned měnit. Jestli se tak zákazník rozhodne pro výměnu, je tak pouze na něm.
Chceme pouze předejít skutečnosti, kdy začne modem chybovat (může to zpomalovat chod sítě) a nebude již schopen plné funkčnosti u staršího zařízení.

S pozdravem
Monika Morysová
O2 Guru pro Social Media

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.6.2020 14:01, před 5 lety


Daniel Olivík

Ve vyjádření uvádíte, že "Této možnosti samozřejmě každý nevyužije a pokud zákazníkovi modem funguje nebo s ním nemá žádné potíže, ani výpadky na Wifi, NENÍ NUTNÉ si jej ihned měnit" a že "chceme POUZE PŘEDEJÍT skutečnosti, kdy začne modem chybovat".

Toto je v příkrém rozporu s tím, jaký závěr vzbuzuje předmětná sms v zákaznících. Navíc jsme obdrželi v mezidobí další sms o znění: "Blizi se den, kdy BUDE POTREBA vymenit Vas modem, jinak se Vas internet zpomali. Abyste meli dal kvalitni pripojeni, odepiste na tuhle zpravu ANO a my Vam pomuzeme vybrat novy modem. Vase O2".

Účelovost Vašeho tvrzení je tedy evidentní, když na jednu uvádíte, že modem "NENÍ NUTNÉ ihned měnit" a že pouze chcete "PŘEDEJÍT CHYBÁM" (plus vaši operátoři jednoznačně tvrdí, že k žádném zpomalení nedojde!!!) a zároveň v reklamních sms uvádíte, že "BUDE POTŘEBA" modem vyměnit.

Rozpor je zcela evidentní. V drtivé většině běžných spotřebitelů (troufám si tvrdit, že se může jednat o desetitisíce lidí, zejména ve skupinách osob vyššího věku a pod.) vyvolávají dané sms jednoznačný dojem, že nákup nového modelu je nezbytný.

V daném případě se jedná o princip a přístup k zákazníkům, který je nejen dalece za hranou toho, jak by se měli solidní podnikatelé chovat, ale zároveň za hranou zákona.

Nad rámec výše uvedeného si pak ještě dovoluji osobní poznámku, že někdy je lepší přiznat chybu, než se snažit absurdním způsobem obhájit neobhájitelné.

Věc jsem přípraven řešit dále.

S pozdravem,

Daniel Olivík
advokát

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2020 16:38, před 5 lety

Vysvětlení společnosti je dle našeho názoru rozumné, avšak souhlasíme s tím, že není v pořádku, pokud je v SMS zprávě sdělována informace, že v případě, kdy nedojde k výměně modemu, internet zpomalí, což je dalšími zaměstnanci společnosti relativizováno až vyvraceno.

Jak jsme již uváděli, pokud spotřebitel uzná za vhodné řešit věc dále, příslušným orgánem je zde ČTÚ.

Stížnost ještě přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.6.2020 20:17, před 5 lety

Pěkný den

mrzí mne, že Vám vyjádření o možnosti změny modemu, který je zastaralý nevyhovuje.
Pokud se domníváte, že došlo k nějakému pochybení, je možnost postupovat dále dle platné legislativy.

V této souvislosti Vám byly všechny informace podány.

S pozdravem
Monika Morysová
O2 Guru pro Social Media

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2020 09:54, před 5 lety

Vzhledem k výše uvedenému stížnost pro další komunikaci uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.