Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Objednal jsem si set bazénu Orlando Premium od společnosti Marimex. Bazén byl dodán ve třech přepravních krabicích. Krátce jsem překontroloval nepoškozenost dodávky a uložil. Po týdnu kdy jsem se pustil do výstavby jsem zjistil, že konstrukční díly, tedy jedna krabice neodpovídá mému požadovanému typu, který měl být kruh o průměru 5,5m. Tyto díly byly jasně na oválný bazén (dva různé poloměry a rovné prvky). Nejprve jsem se snažil do společnosti dovolat, marně. Poté jsem poslal první email, ten byl bez jakékoliv reakce, pouze automatická odpověď. Další dny opět marné pokusy se dovolat. Přibližně po týdnu jsem se dovolal a operátor mi sdělil že o mém emailu vědí, ale že by chtěli fotografie. Ty jsem poslal a opět bez reakce. Následují další marné pokusy a telefonní kontakt. Po cca 4 dnech jsem se konečně spojil zase s operátorem. Nyní mi bylo sděleno, že to řeší reklamační oddělení a eshop. Od té doby opět bez reakce a možnosti se dovolat. Již to trvá 3 týdny a nevím co se děje. Jestli společnost řeší reklamaci, nemám žádné instrukce jak dále postupovat. Vznikají mi další více náklady související s naplánovaným zprovozněním bazénu. Dodavatel nekomunikuje a požadoval jsem pouze návrh řešení výměny za odpovídající komponenty.
Set bazénu Orlando Premium kruh průměr 5,5m
Návrh dalšího řešení a dodání správných komponent.
|
Tweet |
Pokud bylo dodáno jiné zboží (jiný typ než-li objednaný), jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud by spotřebiteli v souvislosti s oprávněnou reklamací vznikly náklady např. na poštovné, prodávající by byl povinen je uhradit, dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako náklady účelně vynaložené k uplatnění reklamace.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.