Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
U společnosti Alza jsem zakoupil televizi značky Samsung. Protože mi nevyhovovala, televizi jsem v rámci 14 denní lhůty vrátil na pobočku. Za pár dnů mi bylo potvrzeno reklamačním technikem, že je vše v pořádku a že bude dána žádost na vrácení peněz. Do 14 dnů od vrácení zboží jsem nedostal peníze na svůj účet zpět. Začal jsem to tedy formou kontaktního formuláře i telefonicky urgovat. Furt slibovali, že to předají na účetní oddělení, pak mi poslali mail ať pošlu číslo účtu a do dnešního nemám peníze na účtě. Následně mi bylo napsáno 14.5. že byl zadaný příkaz k vrácení peněz na můj účet a že mám čekat do 5 pracovních dnů. Opět nic. Začali mi říkat, že to zadali ten příkaz, ale mě nic do dnešního dne na účet nepřišlo. Přehazují si mě jako horký brambor. Odepisuje mi samý specialista na neschopnost.
Takže jsem se chtěl zeptat, jak mám dále postupovat. Mám to předat na ČOI nebo podat trestní oznámení na Policii, protože částka je kolem necelých 8000 Kč.
Mám nárok na úrok z prodlení a případně nějakou kompenzaci z jejich strany?
Děkuji
Nevrácené peníze za vrácené zboží ve 14 denní lhůtě
Rád bych chtěl vrátit peníze za zboží i s úroky z prodlení. A samozřejmě od takové velké firmy i kompenzaci za pochybení z jejich strany.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel využil svého zákonného práva odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodu a toto zboží navíc prodávajícímu vrátil, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.