Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14.2.2020 jsem si objednala a zaplatila psací stůl přes e-shop, uvedená lhůta pro dodání a osobní vyzvednutí byla 6-8 týdnů, ve smlouvě dodání v kalendářním týdnu 15. V týdnu 17 jsem se dozvěděla, že je zpoždění kvůli pandemii zhruba dva týdny a mám prohlížet spam. Upozorňuji, že ze strany Kika komunikace nulová, o zpoždění jsem se dozvěděla až na infolince, kam jsem několikrát volala.
Od té doby minimálně 1x týdně volám do Kika a požaduji novou informaci o stavu objednávky a ani dnes 22.5.2020 mně není schopen nikdo říci, kde stůl je a kdy bude dodán. Mezitím se Kika v Plzni přeměnila na XXXLutz, se kterými se nelze spojit vůbec, přestože by měli kompletně převzít závazky Kika.
Zkrátka - zpoždění v dodání(zatím) 6 týdnů, žádná komunikace ze strany Kika ani XXXLutz. Operátoři na infolince Kika jsou milí a snaží se situaci řešit, zřejmě to ale není v jejich silách.
Psací stůl ADORNO
V první řadě bych byl ráda, kdybych si mohla vyzvednout objednané zboží, protože stůl opravdu potřebuji. Vzhledem k pochybení prodejce (i když přehlédnu komplikace kvůli pandemii, jako pochybení považuji i nulovou komunikaci) se domnívám, že mám právo požadovat slevu či jinou finanční kompenzaci.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.