Společnost


Personal Coaching s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42575Neposkytnutá služba navzdory zaplacení, neetické chování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2020, před 5 lety

Zuzana Janiššová

Znění stížnosti

Jednatelka a jediný společník společnosti paní K. H. (vystupuje však pod jménem K. B.) neposkytla sjednanou a převodem na účet zaplacenou konzultaci za 1.600 Kč, ačkoliv byla opakovaně kontaktována (telefonicky, emailem, sms, whatsappem, messengerem). Zpočátku přislíbila po několikerém kontaktování konzultaci, ovšem nyní se zapírá a blokuje komunikaci. Vedle finanční újmy jde i o neetické a neprofesionální chování, když jako mentorka protimanipulativních technik poskytuje služby oslabeným spotřebitelům, kterým její jednání může ještě naopak přitížit, nikoliv pomoci, jak lze důvodně očekávat. Dle zjištěných informací je poškozených více. Výše uvedené jednání by tak mohlo v součtu naplňovat znaky trestného činu podvodu či jiného trestného činu. Jako předmět podnikání má společnost uvedenou volnou živnost "Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona". Je tedy otázkou, zda má příslušnou a k provozu podnikání nutnou odbornou způsobilost. Otázkou je rovněž, který orgán (profesní komora) má vůči ní disciplinární pravomoc.


Produkt

konzultace ohledně protimanipulativních technik


Požadované řešení

Vzhledem k osobní povaze služby již nepožaduji plnění dle smlouvy z důvodu ztráty důvěry, ale žádám vrácení zaplacené částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2020 19:34, před 5 lety

Prodávající má povinnost poskytnout sjednanou službu. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba konzultací nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat provedení služby ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže služba nebude splněna, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nesplnil závazek včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k poskytnutí sjednané služby (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající službu neposkytne ani ve lhůtě poskytnuté dodatečně spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Pokud by k tomuto navrácení nedošlo, mohlo by se jednat ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2020 22:08, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.