Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na slevomstu jsem si zakoupila pobyt do Polska, vzhledem k situaci ve světě nemam možnost voucher využít. Na pobyt by jsme měli odjet 20.6. Slevomat nám nabídl redundanci s tím, ze penize vrátí ve forme kreditu na účet na slevomstu. Doteď bych se vším souhlasila, ale zde nastává problém. Můžu použít na další nákup pouze 20% a na další nákup zase 20% atd.atd......V tom případě neutratim ns slevomatu původní částku, ale třikrát tolik. Přijde mi to velmi sprostě. Koupím voucher za 1000Kc a využijí pouze 200Kc. Opravdu nemám na to utratit tam 20tis navíc s platností 6mes. Co mohu dělat? Ráda si koupím pobyt za kredity někde tady v Česku v té samé ceně, ale to mi bohužel slevomat neumožnil!!!!
Rada si zakoupim pobyt za stejnou částku zde v Čechách nebo žádám navrácení peněz.
|
Tweet |
Portál slevomat.cz podle svých obchodních podmínek vystupuje pouze jako zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem, ve kterém má pobyt proběhnout. Pravděpodobně tedy již zaplacené peníze předal hotelu. Domníváme se, že by spotřebitel měl vrácení peněz požadovat přímo po hotelu.
Vzhledem k tomu, že byl objednán pobyt v určitém období a hotel v tomto období nemusel mít vzhledem k pandemii nemoci COVID-19 možnost spotřebitele ubytovat, mohlo dojít k tzv. následné nemožnosti plnění podle § 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud však hotel mohl spotřebitele ubytovat a překážka byla dána na straně spotřebitele (např. provoz hotelu byl již obnoven, nicméně spotřebitel se nemohl ze své země do zahraničí dostat), jedná se o překážku na straně spotřebitele, za kterou není ubytovatel v Polsku nikterak odpovědný.
Pokud se však jedná o situaci první a dluh se stane po vzniku závazku nesplnitelným (ze strany hotelu), zaniká závazek pro nemožnost plnění. V takovém případě hotel musí vrátit peníze, které za pobyt spotřebitel zaplatil.
Pro úplnost dodáváme, že v souladu s § 1b zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, není pouze ubytování samo o sobě považováno za zájezd. Proto se na řešenou věc nevztahuje zákonná úprava dopadající na pořádání zájezdů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Pozdniková,
vidím, že se situace ujala má kolegyňka a vše se podařilo vyřešit k Vaší spokojenosti. Věřím tedy, že je vše v pořádku.
Přeji pěkný den.
Eliška Kronďáková, Slevomat.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.