Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#42594odstoupení od smlouvy ve 14-ti denní lhůtě u produktu Zastřihovač Philips Series 7000 MG7745/15

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2020, před 5 lety

Petr Marcol

Znění stížnosti

Odeslal jsem zpět produkt Zastřihovač Philips Series 7000 MG7745/15 v zákonem stanovené lhůtě k odstoupení od smlouvy. Vše řešila pod číslem ASRE20316084 . Alza.cz mi odmítla vrátit zpět peníze s odůvodněním:

Dobrý den,

děkuji za Vaši zprávu. Vzniklá situace mě opravdu mrzí, ale dle prověření z reklamačního oddělení dle zápisu při příjmu bylo zboží rozbaleno a vyzkoušeno. Pak již bohužel vrátit nelze.

Na toto jsem reagoval:
Dobrý den, tak to ani náhodou, na strojku nenajdete ani nemůžete najít žáden chloupek ani smítko, neboť nebyl nikdy použit. Včera jsem se dotazoval na DTEST a níže je odpověď. Pokud mi tedy nevrátíte peníze, budu to řešit přes ČOI a ochranu spotřebitele. Věřím, že svůj postoj změníte.

S tím, že jsem připojil Vaše vyjádření:
Zde vyjádření ochrany spotřebitele:

Dobrý den,

děkujeme Vám za využití online poradny časopisu dTest.

Z odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem uzavřené přes internet do 14 dnů skutečně existuje několik výjimek, které jsou uvedeny v §1937 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jednou z těchto výjimek je právě nemožnost odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které spotřebitel vyňal z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpět. Tyto výjimky by ovšem měly být vykládány restriktivně a měly by se vztahovat spíše na méně případů, než více.

Domníváme se, že zastřihovač vlasů do této výjimky nespadá, pokud nebyl v krabici uložen například v zataveném sáčku, který musel být rozřezán pro vytažení samotného zařízení. Obzvláště, pokud jste zastřihovač opravdu jen otevřel a ani nevyzkoušel, neshledáváme zde důvod pro nemožnost odstoupení od smlouvy.

Doporučujeme tedy argumentovat tím, že se výjimky mají vykládat restriktivně a měly by se vztahovat na věci, které opravdu nelze používat vícekrát a ani je nelze dostatečně vyčistit (např. zdravotnické pomůcky). Dále pak můžete argumentovat tím, že zastřihovače vlasů jsou používány v holičstvích na více klientů po sobě a mezitím nejsou nijak zvlášť desinfikovány.

Prodejce má však možnost účtovat si například vyčistění zastřihovače, neboť spotřebitel prodejci odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud jej užíval jinak, než by mohl v kamenné provozovně, viz §1833 občanského zákoníku.

V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (na www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) www.coi.cz/…dr/.

V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Veřejnost zaručuje efektivní potrestání daného podnikatele zejména z hlediska veřejného mínění.

Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma.

Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.

S přáním příjemného dne

Časopis dTest

Další vyjádření od Alza.cz jsem neobdržel -
Bohužel již bez odpovědi, jen jsem obdržel informaci, že zboží bude odesláno zpět na mou adresu a odstoupení od smlouvy nebylo umožněno.

Děkuji


Produkt

Zastřihovač Philips Series 7000 MG7745/15 vše řešeno pod číslem: ASRE20316084


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2020 10:10, před 5 lety

V našem vyjádření se ztotožňujeme s ve stížnosti uvedenými závěry poradny dTestu, o. p. s. a tímto na ně odkazujeme.

K tomuto vyjádření dodáváme, že pouhá skutečnost, že zboží je zabaleno a spotřebitelem rozbaleno, možnost odstoupení od smlouvy nevylučuje. Pokud je pak zboží nezabalené, těžko zde mohou být hygienické důvody bránící vrácení. Odborná literatura jako příklady uvádí obvazy, jednorázové injekční stříkačky, hygienické potřeby.

V případě, že společnost nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy, resp. od chvíle, kdy spotřebitel zboží společnosti vrátil zpět, ocitá se společnost v prodlení. Navíc nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., vydat spotřebiteli.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 19:59, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.