Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Koupil jsem si na webu mall.cz mobilní telefon. Zjistil jsem ovšem že není české distribuce, nýbrž dovoz ze zahraničí a protože se j dbalo o Samsung, byl by zde problém s reklamacemi. Našel jsem si tedy v e-mailu zaslaném od mall.cz (potvrzení objednávky) formulář pro odstoupení od smlouvy. Vyplnil jej, odeslal a pokračoval podle instrukcí=> telefon zabalit, balíček nadepsat "odstoupení od smlouvy" a číslem objednávky a odeslal. Po zhruba týdnů mi přišlo potvrzení že balíček dorazil a že běží 30ti denní lhůta. Bral jsem to tedy že běží lhůta pro zkontrolování nepoškozenosti telefonu a vrácení peněz. Ovšem po zhruba 30ti dnech mi přišel mail a SMSka že telefon byl opraven a byl mi poslán zpět na mou adresu.
Napsal jsem tedy na podporu ze jsem telefon nereklamoval tudíž vracel a odpovědi mi bylo že telefon již vrátit nemohu protože uběhla 14ti denní lhůta. Od té doby jim neustále píši že trvám na vrácení peněz protože z mé strany nedošlo k porušení žádné podmínky odstoupení od kupní smlouvy a Mall mi neustále odpovídá pouze ze dostali informací že je telefon rozbitý a tak ho opravili.
Co mám dělat?
(Telefon jsem od pošťáka nepřevzal)
Odstoupení od kupní smlouvy-vraceni peněz
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.
Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Je třeba si vždy uchovat dokumenty, prokazující, že spotřebitel od smlouvy odstoupil a vrátil zboží.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.