Společnost


GECO, a.s.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42598Neoprávněné platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2020, před 5 lety

Ivan Ivanov

Znění stížnosti

23. května koupil v obchodě na naměsti 14 řijna Vype ePen (cca v 16:30).Prodavačka vzala peníze za napln, což by mělo být jako darek.


Produkt

Vype ePen


Požadované řešení

Chtěl bych vrátit své peníze ve formě bonusů. A děkuji prodejci, který krade


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2020 10:01, před 5 lety

Pokud společnost spotřebiteli nabídla bezúplatné plnění a spotřebitel tuto nabídku akceptoval, je kupní cena, kterou prodejce za toto plnění v rozporu se svou původní nabídkou zaúčtuje (a spotřebitel mu ji zaplatí), bezdůvodným obohacením ve smyslu ustanovení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení platí, že má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Lákání spotřebitelů na zvýhodněný prodej zboží, jehož zvýhodněnost spočívá právě v tom, že spotřebitel obdrží dar, za něhož však nakonec prodejce požaduje zaplacení kupní ceny, by mohlo být posouzeno jako nekalá obchodní praktika. Tak lze kvalifikovat jednání, které je rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele.

Doporučujeme spotřebiteli vyzvat prodávajícího k vrácení částky, která mu byla v rozporu s původní nabídkou naúčtována.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 21:15, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.