Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Řidič společnosti intime po nás chtěl zaplatit za zásilku, která měla být bez dobírky. Platbu jsme provedli s tím, že to vyřídíme s prodejcem. Prodejce na naší stížnost reagoval, s tím že dopravce je pro něj třetí stranou a platbu musíme provést přímo jemu a u dopravce provést reklamaci sami. Snažíme se tak činit. Ale telefonicky nás stálé odbývají a odkazují na reklamační email. První email na reklamaci jsme odeslali 12.5. (30.4. datum platby) na něj jsme dostali jen automatickou odpověď, že do 2 dnů se ozvou. Do teď se neozvali i když jsme psali náš email poslali znovu. Do emailu jsme přidali i vyfocené potvrzení provedené platby. Prodejce je MALL. Pravděpodobně chyba byla u řidiče který po nás platbu vyžadoval. Ale Intime dle našeho pocitu nedělá dostatek k nápravě.
Reklamace platby
Vrácení peněz
|
Tweet |
Nebyla-li sjednána platba prostřednictvím tzv. dobírky, nemá přepravní společnost (resp. i sám prodejce, pokud si dopravu zajišťuje sám) oprávnění požadovat po spotřebiteli platbu při převzetí zboží. Spotřebitel je povinen poskytnou platbu jiným, ujednaným způsobem (např. "on-line metodami").
Pokud přesto přepravní společnost zaplacení částky vyžadovala (bez opory ve smluvním ujednání), a prodejci tuto částku dodatečně ani neposkytla, jedná se patrně o pochybení, jehož následkem je vznik bezdůvodného obohacení ze strany přepravní společnosti. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nereaguje-li přepravní společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že přepravní společnost nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné přepravní společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.