Počet nahlášených stížností: | 433 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 5 |
15.3. 2020 manželka objednala 10 ks roušek za 399 Kč, obj. 2020015870, zboží dodáno po 64 dnech 20.5.2020, převzala dcera, která o ničem nevěděla( chyba ČP).
Firma přestala komunikovat, nezaslala žádné dispozice na vrácení peněz, jak avizuje na svém webu.
Poté co pročítám více než 300 stížností se ptám, kde to proboha žijeme, tohle je možné v r. 2020, co dělá Policie ČR a ČOI???
15061 Rouška na ústa 10 ks, obj. 2020015870.
Okamžité donucení firmy k vrácení peněz, kontaktování d testu PČR a ČOI, když tyto instituce nejsou schopny nijak reagovat, proboha kde to žijeme, tohle je právní stát???
|
Tweet |
Ze stížnosti nevyplývá, zda spotřebitel ještě před opožděným dodáním roušek od smlouvy odstoupil, nebo nikoli.
Dle ustanovení § 1978 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., platí, že zakládá-li prodlení jedné ze smluvních stran nepodstatné porušení její smluvní povinnosti, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co prodlévající strana svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.
Spotřebiteli je tedy poskytnuta v případě prodlení možnost od smlouvy odstoupit. To znamená, že pokud spotřebitel neučiní úkon, kterým dá společnosti najevo, že z důvodu jejího prodlení od smlouvy odstupuje, smlouva trvá i nadále (a tedy i nadále trvá povinnost společnosti dodat, byť opožděně, objednané zboží). V případě, že spotřebitel od smlouvy neodstoupil, nemá nárok na vrácení peněžních prostředků. Došlo-li však kvůli prodlení ze strany společnosti ke škodě na straně spotřebitele, má společnost povinnost k náhradě škody, a to podle ustanovení § 2913 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud spotřebitel od smlouvy v mezidobí (tj. od počátku prodlení po samotné dodání) odstoupil, má nárok na vrácení peněžních prostředků. V takovém případě je chybou společnosti, že mu i přes řádné odstoupení zboží zaslala, ačkoliv věděla, že byl závazek zrušen. Máme tedy za to, že v tomto případě spotřebitel nemusí zboží na své náklady zasílat společnosti zpět a jedná se o tzv. neobjednané plnění ve smyslu ustanovení § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. v případě řádného odstoupení od smlouvy má spotřebitel nárok na vrácení kupní ceny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.