Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Chtěla bych poprosit o radu, jak mám postupovat, když nesouhlasím s neuznanou reklamaci. Dne 20.12.2019 jsem si v obchodě Globus v Olomouci zakoupila sadu nádobí za 3290 Kč značky Berlingerhaus s mramorovym povrchem. Hrnce měly krásnou červenou barvu. K tomu jsem si zvlášť ještě dokoupila pekáč, který je na pečení do trouby i na plotnu,za 949kč.V květnu tohoto roku jsem sadu i pekáč musela reklamovat z důvodu, že 1 hrnec změnil barvu na růžovou a další hrnce se začínaly olupovat a odirala se a olupovala pomalu barva. Reklamace mi byla neuznana. Prý hrnce umyvam horkou vodou a mechanicky jsem je poškodila.Nadobi umyvam jen v myčce na 60stupnu a používám kvalitní tablety. Nevím, jak bych je mohla poškodit, aby 1 hrnec úplně ztratil barvu. Hrnce vypadají, jak kdybych je měla 10let a ne 5 měsíců. Vařím na sklokeramicke desce. Jak můzou napsat, že se zničily po horké vodě, když v nich vařím horkou polévku. To nevadí? Když jsem řekla pracovníci u infa, že nesouhlasím, tak mi oznámila, že si mám jít stěžovat na ČOI. A nebo si zavolat výrobci. To se mi tedy, jako řešení nelíbí. Jediná možnost byla, znovu poslat reklamaci, ale pracovnice mě přesvědčovala,že mi to stejně pošlou neuznane. Vadí mi, že mi reklamaci neznali a nenapsali k tomu nějaké odborné argumenty, ale úplne nesmysly. Zajímá mě, jak mám teď věc řešit.
Žádám vrácení peněz, abych si mohla koupit kvalitní hrnce. Jelikož teď nemám v čem vařit.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Ševčíková,
je nám líto, že jste s nádobím uvedené značky měla tuto zkušenost a že reklamační řízení nevedlo k uspokojivému výsledku.
Situace bude řešena vrácením peněz v infostánku HM Olomouc, odkud Vás budou v nejbližší době kontaktovat.
Váš Globus
Dobry den, dnes mi byly vráceny peníze za sadu hrnců i za pekáč. Jsem moc ráda, že se reklamace vyřešila a vám moc děkuji za pomoc. Tímto věc pokládám za kladne vyřízenou