Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den, koupila (eshop 3.11.2019) jsem u spolecnosti Vevio damsky kabat s kapuci Cortez za 1190,-CZK, ktery opravdu nekoresponduje s tim, co bylo na internetu. U objednavky navic bylo...Na každou objednávku se vztahuje program Garance spokojenosti, který chrání práva zákazníka a dodává nadstandardní záruku na Vaši objednávku evidovanou pod číslem 1512420.
Chtela jsem kabat vratit, reklamovala jsem ho 10.12.2019 s tim, ze jsem je pozadala o adresu, kam bych ho mohla poslat. Chteli na me kabat vyfotit, fotku jsem poslala. Dodnes mi adresu neposlali a stale mi prodluzuji z nejruznejsich duvodu dobu vyrizeni.
Co muzu dale pro vyrizeni teto reklamace udelat?
Dekuji za jakoukoliv radu
S pozdravem
Mina Norlin
Mam predstava je, ze produkt vratim a dostanu zpet 1190,- CZK.
Urcite nebudu u teto firmy kupovat jiny produkt.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Takovou vadou se ve smyslu ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, rozumí i pokud zboží neodpovídá provedením tomu, co bylo prodejcem nabízeno v rámci reklamy zboží na internetu. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Domníváme se, že v případě, kdy kupující prodávajícímu zřetelně a prokazatelně sdělí, že si přeje výrobek reklamovat a zašle kupujícímu fotografie vadného zboží, začíná běžet doručením těchto fotografií druhé straně lhůta pro vyřízení reklamace. Pokud je následně vadné zboží přepravováno (např. na výzvu prodávajícího) na pobočku nebo do sídla prodávajícího, 30 denní lhůta se po dobu přepravy staví a pokračuje znovu dnem převzetí zboží na pobočce nebo v sídle společnosti.
Při případném odstoupení od smlouvy je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.