Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 1.8.2020 mi přišel ze společnosti Be2 email, že mám zaplatit skoro 2600,--. Já má ten email nechodím tak často a nyní mi přišli, že mě předali k exekuční řízení. Přijde mi to hodně nefer, ten profil, ke kterému se to vztahuje je celý zablokovaný. Už přesně nevím jak to byli, ale tenkrát jsem zaplatila tuším 39,-- na našich na zkoušku. Tím jsem prý potvrdila automatické VIP členství. O tom ale v mailu nemám ani čárku, resp. Nepřišlo nic ohledně cen za služby atd. Předem děkuji za radu. Koukala jsnem na internwt a těšila to před pár lety paní Šlapanská, tuším. Mohu poskytnout email od Be2. Děkuji Štemberová https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/18110/vyhruzny-email-od-spolecnosti-be2
Prosím o podporu v komunikaci s Be2
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den, již druhý den kontaktuji firmu Be2 na email zakaznickyservis@be2.cz a collection@be2.com. Vždy přijde jen odpověď od robota. Dnes jsem vše poslala na výše uvedenou adresu michal.hlavacek@be2.com. O dalším vývoji budu informovat.Děkuji
Na základě žádosti spotřebitelky na ni přeřazujeme stížnost, aby mohla doplnit komentář.
Dobrý den, společnost Be2 už samozřejmě nereaguje. Michal Hlaváček reagoval 27.5.2020 (resp. zřejmě robot) tím, že do 5 pracovních dnů se mi ozve agent. Poté mi psala paní Janá Hájková z emailu collections@be2.com a v podstatě mi napsala stejnou informaci jako v "požadavku na zaplacení VIP - předplatného" a to, že částku zaplatit musím, jakmile prý zaplatím, tak členství zruší. Ostatní mé dotazy např. sdělení kontaktu na firmu, které můj případ předali údajně k vymáhání atd. ignorují. Paní Hájkové jsem opět zopakovala mé stanovisko (že nesouhlasím s tím, že prodloužili členství atd. - předloha dopisu od Vás), že to asi přehlédli a že je žádám o vyjádření i na Vás, abychom situaci dořešili. tj. poslední komunikace ze strany Be2 je 27.5.2020. Od té doby jsem jim poslala několik urgencí na tři dostupné emaily a vše ignorují. Bylo by možné je ještě i z Vaší strany nějak zaurgovat, aby se vyjádřili ? I když pochybuji, že to bude něco jiného, že mám zaplatit. Děkuji předem Štemberová
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.