Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#42640Premium clenstvo automatická prolongacia

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2020, před 5 lety

Sandra Volšíková

Znění stížnosti

Dobry den,
Dna 22.2.2020 som si aktivovala na zoznamke Be2 členstvo za 9,96e na 1mesiac. Sluzby som vobec nevyužívala a preto som na tuto registráciu zabudla a koli úmrtiu v rodine som tomu nevenovala pozornosť. Clenstvo Malo byt platne do 22.3.2020 a autimaticky prolongovane dna 23.3.2020 s poplatkom 49,95e na dalsi mesiac. Spolocnost informuje,ze poplatok za členstvo je splatný vopred tzn. Poplatok by mal byt podla správnosti zuctovany dna 23.3.2020 , ale ziadne pokusy o platbu v banke neboli v mesiaci marec zaznamenane. Poplatok mi stiahli az 19.4.2020, co ma upozornilo na registráciu a okamžite som zacala riesit výpoveď, ktoru som ziadala najskor e-mailom, co nebolo postačujúce a odpovede (Automatom) z ich strany neboli dostatočne promtne, podpísaná výpoveď z mojej strany v požadovanej forme bola zaslaná 23. 4.2020 v pdf do prílohy e-mailu na zakaznicky-servis@be2.sk.( Dna 30.4.napisali;Prijali sme Vašu výpoveď, avšak naplánovaná platba je už v procese spracovania.
Po včasnom dokončení platby budete mať aktívne Prémiové členstvo až do 23/05/2020. V prípade problému s uskutočnením platby Vás budeme kontaktovať. (Nikto ma neinformoval))!!!
Nakolko mi oznámili, ze výpoveď nebola podaná vcas a výpovedná lehota je 7dní pred ukončením mesačného členstva( Vzhľadom na to, že sme od Vás v požadovanej lehote neobdržali riadnu výpoveď členstva, automatická obnova bola spracovaná. Výpoveď mala byť odoslaná najneskôr dňa 16/04/2020 ), cize členstvo automaticky prolongovali do 23.5.2020 a platbu sa snažili stiahnut 25.4 a 26.4.2020,no koli nedostatočným prostriedkom sa transakcia nepodarila. Dalej sa pokúšali opakovať platbu 1.5.2020 a 20.5.2020 .
Neskor ma upozornili (dna 20.5.2020, ze dna 23.4.2020 bolo Vaše 1-mesačné Prémiové členstvo na www.be2.sk automaticky predĺžené. Vaše Prémiové členstvo bolo pôvodne zakúpené dňa 22.2.2020 prostredníctvom e-mailu sandravolsikova@gmail.com.
Obnovenie Vášho členstva bolo vykonané v súlade s našimi Všeobecnými Obchodnými Podmienkami, ktorých prečítanie a akceptáciu ste potvrdili.
Zakúpený produkt: 1- mesačné Prémiové členstvo.
Spôsob platby: CreditCard MASTER
Dňa 23.4.2020 sa nám nepodarilo stiahnuť členský poplatok z Vášho účtu.
Dlh tvorí oneskorený členský poplatok 49,96 EUR plus manipulačný poplatok vo výške 11,00 EUR.
Mam to zaplatit do 6dni aby som sa vyhla ďalším poplatkom.
Doposiaľ som tento dlh neuhradila, neobdržala som ziadnu odpoved o zrušení platobných údajov, obchodného vztahu a vymazu mojich osobných údajov ani nic podobne. Rovnako som apelovala na zúčtovanie poplatku az 19.4.2020, co mi zabránilo v dostatočnom predstihu reagovat zrušením členstva a vyhnúť sa poplatkom a prolongacii na dalsi mesiac, pretoze tym padom by som napisala vypoved hned 23.3. 2020 a členstvo by bolo iba do 23.4.2020 a nie o mesiac dlhsie.
Napísali: V rámci platobného procesu ste boli informovaný/á, že členský poplatok je splatný jednorazovo vopred, čo ste tiež potvrdili kliknutím.
Takze idu sami proti sebe ak hovoríme o účtovaní platby 19.4.2020

Prosim ako mam dalej postupovat, aby mi členstvo zrusili a nadalej si nenarokovali pozicat moje platobné a osobne udaje.
Dakujem za pomoc

S pozdravom
Volsikova


Produkt

Be2 prolongacia clenstva


Požadované řešení

Ziadam o potvrdenie zrušenia vsetkych platobných aj obchodných vzťahov s touto spoločnosťou, zrušenie vymáhania poplatku za využitie služieb za prolongaciu 23.4.-23.5.2020 v sume 49,96e a rovnako naúčtovaneho poplatku za omeškanie tejto platby vo výške 11e k dnešnému dnu (26.5.2020) a pripadne dalsich poplatkov súvisiacich s touto službou, ktore mozu byt nadalej účtované.

Volsikova Sandra
26.5.2020
V nitre


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2020 19:10, před 5 lety

Uvedené jednání společnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců. Lze se však setkat i s jinými variacemi těchto časových úseků].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Nelze přijmout argument, že spotřebitel tím, že podá (navíc i) výpověď, konkludentně uznává trvání vztahu i po provedení automatické prolongace. Jde nanejvýš o preventivní jednání pro případ, že by soud došel při posuzování daného případu k tomu, že prolongace byla sjednána platně (což je však podle našeho názoru i s odkazem na judikaturu Nejvyššího soudu ČR velice nepravděpodobné).

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí neoprávněně zaúčtované peněžní prostředky (pokud již došlo k jejich stržení), drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.7.2020 16:37, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2020 15:17, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2020 10:05, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.