Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den cca před měsícem jsem si objednala přes web pohodovydum.cz dětskou video chůvička BabySmile V606 za 1990 zaplatila ihned vše mě potvrdili, ja jen čekala. Včera přišel balíček s úplně jinou chuvickou ještě bez faktury a zezloutla jak stará a použita kdyby byla. Tak se snažím dovolat a nezvedaji a přitom mají občas obsazeno, když volám, a na Email též nereagují. Už jsem psala že to chci vyřešit v klidu pokud budou reagovat ale pokud ne psala jsem, že to kdyztak předám na ČOI a PČR. Mám těsně před porodem a opravdu nevím zda chci zase měsíc čekat na tu správnou chuvičku.
Video chůvička BabySmile V606
Okamžitá výměna zboží nebo okamžité vrácení peněz.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Pokud tedy bylo doručeno jiné, provedené objednávce neodpovídající zboží, má spotřebitelka nárok na uplatnění nároků z vadného plnění v rámci reklamace. Tyto nároky vymezuje ustanovení § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
V řešené věci připadá v úvahu dodání nové věci bez vad (resp. výměna věci), a nebude-li to možné, tak odstoupení od smlouvy. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Reklamaci lze uplatnit i bez toho, aniž by muselo být zboží k prodejci "fyzicky" dopraveno (zboží lze např. vyfotit, nahrát video záznam atp.). Teprve v případě, kdy by fyzická přítomnost zboží u prodejce byla pro posouzení vady nezbytná, měl by spotřebitel zboží doručit nejlevnější možnou formou prodávajícímu. Náklady vynaložené spotřebitelem na dopravu může spotřebitel požadovat jako účelně vynaložené náklady.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.