Společnost


IRSnet CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42673Vrácení ceny lístků Děti ráje 17.4.2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2020, před 5 lety

Lucie Kubešová

Znění stížnosti

Dne 16.102019 jsem přes portál Ticketportal - objednala a zaplatila představení Děti ráje na 17.4.2020. Představení bylo zrušeno a na stránkách Ticketportal se čeká na vyjádření provozovatele. Mám si hlídat stránky provozovatele a jejich sociální sítě, kdy bude výměna zrealizována.

Bohužel nemám čas a ani pamět na to pořád si hlídat stránky Ticketportal a ani stránky někoho od koho jsem si lístky na představení nezakoupila.

Proto jsem několikrát na online chat kontaktovala Ticket portál. Odezva je stále stejná a v podstatě kopíruje dopis - odpověd, jehož znění přikládám níže.

Nejde mi o to aby mi byly ihned vráceny peníze (samozřejmě že je chci zpět), jde mi především o způsob komunikace - lístky jsem zakoupila přes Ticketportal, nechci si hlídat nikde jinde co a jak bude. Jsem celkem pracovně vytížená osoba a předpokládám, že spolu s představením jsem si zaplatila i službu navíc - proto je mám přes Ticket portál.

Zde znění dopisu z mé strany - odesláno emailem i poštou:
> Dobrý den,
> žádám o vrácení ceny lístků na objednané představení Děti
> ráje, zaevidované pod číslem 135503636/88, variabilní symbol 5264231,
> online platba 5264231 ve výši CZK 3597 ze dne 16.10.2019, a to z
> důvodů dle § 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
> Číslo účtu pro vrácení: 4164420237/0100
> Dopis v plném znění je uveden v příloze.
> Pokud emailová komunikace není dostačující, zasílám dopis v
> plném znění také poštou.

Zde odpověd od Tickeportal zaslána emailem:
Dobrý den,

v tomto případě bohužel stále čekáme na více informací od pořadatele akce a více informací nemáme. Je tedy potřeba sledovat oficiální web pořadatele této akce: www.detiraje.cz a jeho sociální sítě pro bližší informace. Možnost vracet peníze v tuto chvíli bohužel nemáme.

S přáním hezkého dne
Jakub Děreš
Zákaznická podpora Ticketportal


Produkt

Vrácení ceny lístků Děti ráje 17.4.2020


Požadované řešení

prosím vrátit investované finance zpět


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2020 20:17, před 5 lety

Ohledně vrácení peněžních prostředků uvádíme následující. Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 31. října 2020, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. března 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci.

Uplatnit poukaz pak mohou na akce s termínem konání do 31. října 2021. Pokud toho nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2021. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2021.

Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného.

Zvláště zranitelné skupiny spotřebitelů mohou poukaz odmítnout a požádat pořadatele o vrácení uhrazeného vstupného. Mezi tyto skupiny patří zdravotně postižení lidé, nezaměstnaní, těhotné ženy, rodiče na mateřské nebo rodičovské dovolené, lidé starší 65 let a samoživitelky nebo samoživitelé.

Ohledně komunikace a poskytování informací uvádíme následující. Společnost IRSnet CZ s.r.o. (provozovatel sítě Ticketportal.cz) je zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce. Společnosti tak bez dalšího neplyne povinnost informovat spotřebitele o tom, že bylo přesunuto datum konání kulturní akce. Tuto povinnost má pořadatel kulturní akce.

Pokud byla kulturní akce přesunuta (resp. má být přesunuta), jedná se o jednostrannou změnu podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany pořadatele kulturní akce. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 občanského zákoníku) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sund servanda („smlouvy mají být plněny a daný slib zavazuje“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Základními obsahovými náležitostmi závazku jsou kromě ujednání o čase i ujednání o místě a způsobu plnění. Je tak v zájmu pořadatele, aby se spotřebitel o jednostranné změně smluvených podmínek daného vztahu dozvěděl a odsouhlasil je, neboť jinak tato změna termínu vůči němu není účinná. Navíc spotřebitel může již dopředu vyslovit s případnou změnou termínu nesouhlas a požádat pořadatele kulturní akce o vydání poukazu (viz výše).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2020 11:05, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.