Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Několikrát jsem se odhlásila z odběru newsleterů, když mi stále chodily, psala jsem do společnosti, odmítli mi přestat zasílat obchodní sdělení, dokud jim neposkytnu datum narození a fakturační adresu. ve svém profilu na jejich stránkách ale žádnou takovou informaci nemám, nevím, co mám tedy dále dělat, aby mě společnost přestala obtěžovat zasíláním newsleterů. Domnívám se, že společnost porušuje zákon na ochranu spotřebitele.
Chci, aby mě společnost přestala kontaktovat s nevyžádanou poštou.
|
Tweet |
V řešené věci by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktiku, která je upravena pod písm. c) v Příloze č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Z obsahu stížnosti totiž plyne, že společnosti činí vůči spotřebiteli opakovaně nevyžádané nabídky, které zde spočívají ve formě reklamy.
Tato oblast je dále podrobně upravena zejm. zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, dle kterého je možné obchodní sdělení šířit elektronickými prostředky jen za podmínek stanovených tímto zákonem. Podrobnosti elektronického kontaktu lze za účelem šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky využít pouze ve vztahu k uživatelům, kteří k tomu dali předchozí souhlas, resp. tento souhlas dodatečně nevzali zpět.
Zaslání elektronické pošty za účelem šíření obchodního sdělení je dle tohoto zákona zakázáno, pokud si adresát nepřeje, aby mu byly obchodní informace odesílatelem nadále zasílány.
Orgánem příslušným k výkonu dozoru nad dodržováním tohoto zákona je pro šíření takových obchodních sdělení Úřad pro ochranu osobních údajů.
Spotřebitelce doporučujeme, aby podala písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze společnosti a zdůraznila, že si nepřeje zasílání nevyžádané reklamy. Pokud by se spotřebitelka domnívala, že společnost osobní údaje neodstranila a pokračuje v zasílání nevyžádané reklamy, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.