Společnost


Language Education Solutions s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42682Zamítnutí odstoupení od smlouvy z důvodu mého nepodání odstoupení v zákonné lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2020, před 5 lety

Milan Pozlovský

Znění stížnosti

Zpočátku jsem si chtěl vyzkoušet nabízenou platformu výuky angličtiny on-line. Pán po telefonu 31.3.2020 se se mnou spojil a zdělil, že mám v platebním linku, který mně pošle zatrhnout zatržítka a on mně zpřístupní danou platformu.
To jsem učinil a tím zaplatil z mé kreditní karty 1 Kč za zkoušku platformy.
Po čtyřech dnech zkoušení dané výuky jsem dospěl k tomu, že mně ta výuka nevyhovuje kvůli tomu, že jsem i po učení slovíček nerozuměl mluvenému slovu od pravděpodobně rodilých mluvčích. Bylo to nad moje dosavadní schopnosti. Chtěl jsem od používání platformy odstoupit. Po zaktivování platebního linku, abych si pořádně pročetl co v něm bylo napsané se mně zobrazila věta, že děkují za zaplacení 1 Kč.
Vzhledem k tomu, že jsem si nemohl již zobrazit daný formulář, usoudil jsem, že za 1 Kč mně bylo umožněno jenom si tu platformu vyzkoušet.
6.5.2020 mně byla z kreditní karty co jsem platil 1 Kč ztržena částka 1982 Kč. Po tomto zjištění jsem volal pánovi co mně poslal platební link a zdělil jsem mu, že dále ve výuce pomocí platformy nechci pokračovat.
Odkázal mě na adresu info@anglictina.cz ať tam napíši, že on s tím nemá nic společného.
Poprvé jsem tam napsal, že chci od smlouvy odstoupit a nepokračovat ve výuce.
Bylo mně odesláno z dané adresy, že již nemůžu odstoupit a bylo mně navrženo buď snížení úrovně a nebo možnost za sebe najít někoho kdo by ve výuce pokračoval místo mně a souhlasil s platebními podmínkami.
Ty podmínky byli uvedené u zatržítek platebního formuláře ke kterému jsem po zaplacení 1 Kč neměl již přístup. Kdybych měl, tak bych si pořádně pročetl text u zatržítek a konal bych kroky k okamžitému odstoupení od takových podmínek. Napsanou smlouvu v elektronické podobě jsem dostal na e-mail až po mé, požadavku odstoupit 6.5.2020.
I když jsem uváděl, že jsem v rámci 14 - ti denní zákonné lhůty neměl přístup k mnou potvrzeném formuláři, drželi si dané stanovisko, že již odstoupit nemůžu.

Uvědomil jsem si, že jsem asi nebyl důsledný, když jsem formulář s podmínkami již neměl přístupný a nakonec jsem se jim ještě omluvil a další 4 dny jsem zkoušel výluku angličtiny pomocí zpřístupněné platformy. ZJISTIL JSEM, ŽE JE TO NAD MÉ SÍLY. OPĚT JSEM ŽÁDAL O ODSTOUPENÍ. Dostal jsem stejnou odmítavou odpověď.
Chtěl jsem si sám zrušit přístup na tu platformu, abych ji nemohl již využívat. To mně nebylo jako uživateli již umožněno.

Pro mě bylo klíčové, že mně nebylo umožněno si platební formulář opět přečíst v té 14 - ti denní zákonné době pro odstoupení od podmínek, které ve formuláři byly uváděny. Daný formulář mně nakonec naskenovaný poslali do mého e-mailu při té odmítavé odpovědi.

Prosím o posouzení toho všeho a zdělení mi, zda má nedůslednost byla tak fatální, že nemůžu již odstoupit od smlouvy pro mě a mé možnosti nevýhodné. Prý jsem se zavázal na dva roky výuky s měsíční platbou 1982 Kč, kterou by si strhávali z mé kreditní karty, co jsem uhradil 1 Kč.

Za Vaši brzkou odpověď Vám velmi děkuji. Aby mně ty prostředky neztrhávali, tak jsem přistoupil na jejich nabídku, odložení A VYUŽÍVANÍ PLATFORMY O TŘI MĚSÍCE ZDARMA. To jsem byl již zoufalý. Vždy jsem si na uzavírání smluv po internetu dával pozor a byl jsem obezřetný, ale to jsem smlouvu dostal k prostudování. TADY JSEM JI JIŽ NEMĚL PŘÍSTUPNOU. Jen mě poslali obchodní podmínky.

JEŠTĚ JEDNOU DĚKUJI ZA VÁŠ PRÁVNÍ NÁZOR.

Ing. Milan Pozlovský


Produkt

Platforma vykuky angličtiny on.line za použití mých technických prostředků (internet. počítač, web kamera)


Požadované řešení

Po již zaplacené částce 1982 Kč chci odstoupit od používání výukové platformy a zamezit strhávání dané částky z mé kreditní karty.
Již se mnou nekomunikují.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2020 16:04, před 4 lety

Jednání společnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Od smlouvy o poskytování služeb uzavřené distančním způsobem má spotřebitel možnost odstoupit zásadně ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle 1829 odst. 1 téhož zákona. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení (dodatečně) obdržel.

Pokud bylo ujednání o automatickém prodloužení smluvního vztahu součástí smlouvy samotné, pak je vůči spotřebiteli zásadně účinné.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Takové ujednání je vůči spotřebiteli neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 14:09, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.