Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Při nastěhování jsem uzavřel smlovu ČEZ na nový dům. V rámci možnosti a nabídky jsem přestoupil k firmě Bohemia Energym která mi nabídla cenu 5.77,- včetně všeho jako konečnou. ČEZ tuto nabídku přebil s tím, že mi nabídl opět elektriku se vším- tzn konečnou cenu 4.27Kč/kW. Po obdržená faktur u jednotlivých dodavatelu mi Bohemia dodržela stejnou cenu , jako při nabídce, ale ve vyúčtování ČEZ již zvedl cenu zvedl o necelé 2 koruny.( smluva je na tři roky)Prosím pomozte mi stímto případem. Jsem ochoten celý spis předat ERU s celkou stížnosti.Veškeré doklady na které se odkazuji mám a má je i ČEZ.
S pozdrave Pavel Baum
Kiesewettrova 964 Trutnov-Střední předměstí
603442227
Firma ČEZ ba měla dodržet nabídnutou cenovou nabádku, kterou jsem obdržel mailu a k vůli ni odešel od dodavatele jiného.
Žádám o dodávku elektrikého vedení ve výši, tak jak mi byla nabídnuta,
|
Tweet |
Pokud společnost při předsmluvním jednání, resp. při uzavření smlouvy (to ze stížnosti není zcela jasné), přislíbila spotřebiteli poskytování energie za určitou sazbu, je tímto slibem vázána, a to v souladu se zásadou závazkového práva "daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny" (pacta sund servanda). Není-li dodávání energie poskytováno za ujednanou cenu, má možnost spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Byla-li by cena měněna dodatečně, jde o jednostrannou změnu smluvních podmínek, která je sice ve smluvním právu zásadně nepřípustná, nicméně sektorová regulace ji právě v případech poskytování energií umožňuje. Úprava je dle § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, následující. Zvýší-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny nebo výrobu plynu cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.