Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#42699Vrácení peněz za neposkytnutou službu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 25 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2020, před 5 lety

Lukáš Moulis

Znění stížnosti

Dne 25.4. jsme prováděli rezervaci plánování kuchyně na 26.4. - 15:30-17:00.

Objednávka se dokončila, peníze se strhly, přesto nedorazil žádný potvrzovací e-mail. Bylo mi zvláštní, že nedorazilo žádné potvrzení objednávky, takže jsem během dne volal na technickou podporu, kam jsem se po 15 minutách dovolal první paní... Jakmile jsem popsal svůj problém, paní beze slova zavěsila - nechtělo se jí to řešit?
Čekal jsem, jestli hovor jen nevypadl a jestli se paní ozve zpět.. neozvala.. Takže jsem volal znovu... Po 20 minutách další paní, která mi po popsání mého problému řekla jen to, že je to tak normální, že mi prostě někdo bude v rezervovaný termín volat a že je v pořádku, že e-mail nedorazil.

Když v daný termín nikdo nevolal, volali jsme znovu na podporu, kde nám další paní řekla, že naši rezervaci v systému vůbec nevidí a že by potvrzení objednávky jinak určitě dorazilo...

Od té doby jsem si s technickou podporou vyměnil několik e-mailů, kde jsem jim posílal výpis z účtu a žádal o vrácení platby... Oni mi jen opakovali, že platbu nevidí nebo že k tomu nemají přístup a někomu to předají. Když už nevěděli, co odepsat, napsali mi znovu, ať pošlu výpis z účtu.. A tak stále dokola...

Když mi slečna na podpoře slíbí, že zavolá zpět, už se neozve...

Mimochodem, peníze byly z účtu podle výpisu strženy 25.04.2020 - jaká že je maximální zákonná lhůta pro vrácení platby?

Poslední e-mail jsem do dané společnosti posílal 20. 5. 2020, 10:48 - do dnešního dne (28.5.) bez reakce. Dovolat se na podporu je pokaždé téměř hodina... Nechci ani počítat, kolik času jsem už díky takto neprofesionálnímu jednání ztratil...


Produkt

Plánování kuchyně


Požadované řešení

Vrácení peněz
Písemná omluva
Alespoň nějaká kompenzace mého ztraceného času


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2020 18:53, před 5 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu za poskytnutí služby, což může prokázat např. výpisem z účtu, a tato služba mu nebyla poskytnuta, má nárok na vrácení kupní ceny ve formě, ve které ji společnosti poskytl, tzn. ve formě peněžních prostředků (nikoliv ve formě poukázky, voucheru atp.). O vzniklé situaci je společnost vhodné informovat a vyzvat ji k vrácení této částky.

Pokud kupní cenu spotřebitel prokazatelně uhradil přesně dle instrukcí prodávajícího (např. na jím uvedené číslo účtu), je skutečnost, že prodávající neprovedl rezervaci dané služby irelevantní a nemůže být přičtena k tíži spotřebitele.

Pokud společnost kupní cenu ani po výzvě nenavrátí, mohlo by se z její strany jednat o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu ustanovení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení platí, že kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 14:51, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.