Společnost


Benefit investment a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42701Vydávání se za pojištovnu, mlžení o důvodu hovoru, návštěvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2020, před 5 lety

Vítězslav Kolář

Znění stížnosti

Dobrý den,

Píšu tady prvně, takže nevím jak to funguje a zda s tím něco jste schopní udělat, ale chci nahlásit šmejdy s kterými jsem měl teď zkušenost, kteří se tváří jako z mé pojištovny a chtějí mi předat důležité informace o mých pojístných smlouvách, ale přitom je to soukromá poradenská finanční společnost Benefit Investment a.s.
Naprosto sebejistý telefonní hovor, který jsem ve spěchu ani neodhalil. Až paní (finanční specialista) přišla k nám domů, dozvěděl jsem se pravý význam schůzky, chtěla po mě mé pojistné smlouvy na které se společně podíváme. To jsem odmítl a na dotaz, kde vzali mi tel. číslo mi odpověděli klasicky (u šmejdů), že čísla jsou vygenerována. Odcházela dotčená, že má hodně práce a musí ke klietům, kteří mají o její služby zájem.

Viz https://www.muzutozvednout.cz/telefonni-cislo/730701573


Produkt

Mlžení informací, pojišťovnické služby


Požadované řešení

Změnit své obchodní taktiky. Nelhat o zdroji získání mého tel. čísla, na rovinu říct z jaké společnosti volají, co nabízejí. Podávat pravdivé informace!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2020 16:15, před 4 lety

V souladu s § 9 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má podnikatel (resp. v řešeném vztahu zprostředkovatel služeb) povinnost řádně informovat spotřebitele o charakteru poskytovaných služeb. Neučiní-li podnikatel takové sdělení, jedná se o porušení informační povinnosti uložené podnikateli zákonem.

Nesdělí-li zprostředkovatel relevantní informace o sobě a vydává-li se za jiný subjekt, jde podle našeho názoru o porušení informační povinnosti o charakteru služby a jejího následného čerpání. Za obdobné jednání může dozorový orgán uložit podnikateli pokutu.

Dle § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě.

Sdělí-li zprostředkovatel spotřebiteli, že jedná jako určitý subjekt, ačkoliv tomu tak není, jde o jednání, které je v konečném důsledku způsobilé narušit rozhodování a ekonomické chování spotřebitele. Za obdobné jednání může dozorový orgán uložit prodávajícímu pokutu.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.

Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 21:13, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.