Společnost


XXL-kuchyne

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42704Špatná dvířka kuchyně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2020, před 5 lety

Valentin Sivucha

Znění stížnosti

Dobrý den,mám problém s kuchyní a to s barvou dvířek.Již 2x byla reklamace uznána a na místě dvířka vyměněna.Bohužel dvířka byla opět flekatá,tzn.barevné odstíny o velikosti 20 cm. Po třetí přijeli technici na výměnu a po rozbalení technikem byla dvířka opět špatná.Dvířka si odvezli a od té doby mi přišel email ve znění:

vámi nepřijaté dvířka ktere byly dodané k vám na výměnu v rámci reklamaci,zustaly prověřené odborným technikem z výroby a závadu nemají,jsou ve 100% správně vyrobené.
Vzhledem k tomu že jste odmítli reklamaci,jsme nuceni další reklamační řízení zamítnout.Dvířka které jsme pro vás jsou ve skladu naší prodejny v Kudove Zdroji, mužete si je vyzvednout a vyměnit na své náklady.

Nevím jak již tuto situaci dále řešit.Mám kuchyň v hodnotě cca 160 tisíc ale s flekama.
děkuji za možnou pomoc.
S pozdravem Sivucha


Produkt

Kuchyně na míru


Požadované řešení

Mimosoudní řešení a plnění reklamace.Navrhoval jsem i jinou barvu a nic.Popřípadě odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2020 11:03, před 4 lety

Jelikož se jedná o subjekt, jehož sídlo i provozovny jsou výlučně v Polsku, je třeba nejprve určit právo rozhodné pro daný závazkový vztah s mezinárodním prvkem. Dle čl. 6 odst. 1 písm. b) nařízení ES č. 593/2008 (Řím I.) platí, že pokud se jakýmkoli způsobem činnost podnikatele zaměřuje na zemi, v níž má spotřebitel své obvyklé bydliště, je pro daný závazkový vztah rozhodné právo této země - v řešené věci tedy právo české. Činnost podnikatele se s ohledem na jazyk jeho webových stránek nebo měnu, ve které lze platit (CZK), na českého spotřebitele zaměřuje.

Neodpovídá-li zboží objednávce, má vadu. Ustanovení § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Jelikož byly předchozí reklamace řešené výměnou věci a nikoliv opravou, nelze zde hovořit o opětovném vyskytnutí vady.

Proto se jako východisko ze situace nabízí ("pouze") rozporování vyřízení třetí reklamace. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 14:54, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.