Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#42717Zaruka za jakost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2020, před 5 lety

Jaroslav Jakeš

Znění stížnosti

V roce 2017 jsem zakoupil zbozi s 36mesicni zarukou.
Zbozi jsem reklamoval v tretim roce, po uplynuti 30dni lhuty pro vyrizeni reklamace jsem zasel na prodejnu, kam jsem vadne zobzi prinesl na reklamaci.
Bylo mi tam sdeleno, ze 30dnu na vyrizeni reklamace se na toto nevztahuje.
Na reklamacnim protokolu je uveden datum vyrizeni reklamace prave ten 30.den a i dole je napsano, ze lhuta pro vyrizeni reklamace je prave tech 30dnu.
Na prodlouzeni doby vyrizeni reklamace jsem se s prodejcem nedohodnul.

Posilam vyjadreni z reklamacniho oddeleni:
Dobrý den,
na reklamaci RA20C08211 se nevztahuje 30 denní lhůta na odstoupení odkupní smlouvy, neboť je zařízení již po záruční 24 měsíční lhůtě.
S pozdravem


Michaela Pošarová
email: michaela.posarova@mironet.cz
Mironet a.s.
Resslova 230/3, 301 00 PLZEŇ
Czech Republic
www.mironet.cz


Požadované řešení

Odstoupeni od kupni smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2020 16:48, před 5 lety

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Co se týče lhůty, po kterou je nutno opravu provést, platí výše uvedené obdobně. To znamená, že není-li doba ujednána přímo ve smlouvě či obchodních podmínkách, pouze podpůrně se použije zákon. Podle našeho názoru tedy není možné bez dalšího aplikovat 30 denní lhůtu. Ta je bez pochyb zásadně vždy aplikovatelná v procesu zákonné reklamace, a to dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tento řešený vztah, jak je uvedeno výše, však nepočítá se zákonnou zárukou za jakost, nýbrž se zárukou smluvní. Nanejvýš je tedy dle našeho názoru možné při absenci úpravy o maximální lhůtě pro vyřízení záruční (smluvní) opravy vycházet z toho, že tato lhůta by měla být přiměřená, přičemž pouze jako výkladové vodítko pro termín "přiměřená" by zde mohla být právě zákonná 30 denní lhůta.

Pokud je ovšem na reklamačním protokolu uvedeno, že má být záruční oprava provedena do 30 dnů, vycházíme z toho, že podpisem protokolu prodávající se spotřebitelem uzavřeli dohodu o lhůtě pro vyřízení této opravy. Pokud k této opravě nedojde včas, jedná se o porušení smluvní povinnosti. Následky takového porušení budou patrně ujednány ve smluvním ujednání o smluvní záruce za jakost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 21:09, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.