Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
dne 26.2.2020 jsem si na prodejně Kaufland ve Strakonicích zakoupila nový mobil ASLCATEL - stvrzenka - daňový doklad příjmový č. 14401112D2OP - k úhradě 994,- Kč
Jelikož tento mobil se rychle vybíjel a to i při volání.
3x jsem byla na prodejně, než mi byla podána reklamace.
Nejdříve mi bylo vysvětlováno, že je to úplně normální, když doba vybytí telefonu drží do druhého dne. Přesto, že jsem s tímto vysvětlením nebyla ztotožněna a odmítla jsem nosit nabíječku na krku, abych si vždy mohla zavolat. Bylo mi doporučeno, abych si sehnala náhradní telefon - protože doba reklamace je cca 30 dnů.
Opatřila jsem si tedy nový telefon dle jejich doporučení a reklamace mi byla dne 14.5.2020 podána s tím, že požaduji odstoupení od kupní smlouvy.
Skutečně mohu potvrdit, že reklamace byla vyřízena, dá se říci obratem a to již 26.2.2020. Popis opravy zněl : zákazníkem reklamovaná vada se během testování přístroje projevila. Nevzniká nárok na odstoupení z důvodu uznané první vady, byla provedena pouze oprava.
Chci tímto projevit naprostou nespokojenost, protože jsem Vaše dlouhodobá klientka a takovýto postup se mi naprosto nelíbí.
Jste dosti veliká firma, abyste mohli svým zákazníkům poskytnout
takový servis, aby si na své vlastní náklady nemuseli shánět náhradní přístroj, aby reklamace mohla býti provedena.
Nyní mám přístroje dva. Jeden který jsem si obstarala k vůli reklamaci a druhý , který je dle reklamace opravený a nelze odstoupit od smlouvy.
reklamace
odpověď Nováková Marie , Úlehle 14 , 387 19 Čestice
720 524 810 ucetni@obeculehle.ifo
|
Tweet |
Kupující při uplatnění reklamace má právo do reklamačního protokolu uvést, jakým způsobem chce, aby byla jeho reklamace vyřízena, konečný způsob vyřízení je však dán na uvážení prodávajícího. Prodávající se vždy musí řídit zákonem a může přihlédnout ke způsobu zvolenému kupujícím. Kupující má ze zákona nárok na bezvadné zboží, nemá však již nárok bez dalšího určovat, jakým způsobem má být toto jeho právo uspokojeno.
Nároky z vadného plnění jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku. Zde je jistá hierarchie. Primárně má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Dále, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, právo na dodání nové věci bez vad. Není-li možný žádný z předchozích postupů, mohl by kupující od smlouvy odstoupit. Neuplatní-li žádný z předchozích způsobů, může požadovat přiměřenou slevu.
Hezký den,
velmi mne mrzí, že docházelo k rychlejšímu vybití telefonu, které potvrdilo i servisní středisko, které potíž vyřešilo.
Jelikož se odstranění závady podařilo, nevzniká díky tomu nárok na odstoupení od kupní smlouvy, pokud se nejedná o 3 stejnou závadu / reklamaci.
Je mi tak líto, ale nelze vyhovět z tohoto důvodu o odstoupení smlouvy.
Doporučení o pořízení náhradního telefonu, než se vyřešení reklamace je automatické, jelikož v dnešní době se často nestává, že by chtěl zákazník být až 30 dní se svým číslem nedostupný. Je však pouze na uvážení zákazníka, zda si náhradní telefon zapůjčí od své rodiny, známých, či si zakoupí další telefon.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Monika Morysová
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.