Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o pomoc v záležitosti odmítnutí vydání potvzení o bezdlužnosti.
Před 3 lety měl syn dluh, který vymáhala společnost Intrum Czech. Dluh je uhrazen. V roce 2017 byla s dlužníkem podepsána "Dohoda o narovnání". Nyní v roce 2020 požaduje Česká Spořitelna při posuzování žádosti o úvěr od stejné společnosti vystavení "potvrzení o bezlužnosti", které Intrum Czech odmítá opakovaně poskytnout. Podle vyjádření ČS potvrzení běžně vystavuji. Poslední dnešní odpověď od Intrum je cituji :
"Veškeré dostupné dokumenty jsme Vám poslali. Bohužel to, že Vám je banka neakceptuje nemůžeme ovlivnit"
Již to řeším měsíc a nemohu vyřešit.
Je nějaký zákon, podle kterého musí potvrzení vystavit ?
Děkuji za odpověď. D. Furst
Intrum Czech, s.r.o., odmítnutí vystavení o bezdlužnosti 9509253710
Vystavení potvrzení o bezdlužnosti
|
Tweet |
Podle § 1949 občanského zákoníku má věřitel povinnost vydat dlužníkovi na jeho žádost potvrzení o splnění dluhu (kvitanci). Společnost v takovém potvrzení musí vyznačit jméno dlužníka i věřitele, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl dluh splněn. Dlužník může plnění odepřít, nevydá-li mu věřitel zároveň potvrzení. Pokud tedy společnost kvitanci nevydá, může se spotřebitel dožadovat splnění této povinnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.