Společnost


Intrum Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42728Odmítnutí vydání potvrzení o bezdlužnosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 24 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2020, před 5 lety

Jiri Metelka

Znění stížnosti

Dobrý den,
prosím o pomoc v záležitosti odmítnutí vydání potvzení o bezdlužnosti.
Před 3 lety měl syn dluh, který vymáhala společnost Intrum Czech. Dluh je uhrazen. V roce 2017 byla s dlužníkem podepsána "Dohoda o narovnání". Nyní v roce 2020 požaduje Česká Spořitelna při posuzování žádosti o úvěr od stejné společnosti vystavení "potvrzení o bezlužnosti", které Intrum Czech odmítá opakovaně poskytnout. Podle vyjádření ČS potvrzení běžně vystavuji. Poslední dnešní odpověď od Intrum je cituji :

"Veškeré dostupné dokumenty jsme Vám poslali. Bohužel to, že Vám je banka neakceptuje nemůžeme ovlivnit"

Již to řeším měsíc a nemohu vyřešit.

Je nějaký zákon, podle kterého musí potvrzení vystavit ?

Děkuji za odpověď. D. Furst


Produkt

Intrum Czech, s.r.o., odmítnutí vystavení o bezdlužnosti 9509253710


Požadované řešení

Vystavení potvrzení o bezdlužnosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2020 06:56, před 5 lety

Podle § 1949 občanského zákoníku má věřitel povinnost vydat dlužníkovi na jeho žádost potvrzení o splnění dluhu (kvitanci). Společnost v takovém potvrzení musí vyznačit jméno dlužníka i věřitele, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl dluh splněn. Dlužník může plnění odepřít, nevydá-li mu věřitel zároveň potvrzení. Pokud tedy společnost kvitanci nevydá, může se spotřebitel dožadovat splnění této povinnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 14:59, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.