Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne přišel od cestovky Hello tour tento mail:
Dobrý den vážené dámy a pánové,
včera před polednem nám provozovatel slevového portálu Zapakatel, nyní Brána slev Spojka Group sdělil, že se nachází v platební neschopnosti a nemůže dostát svým závazkům vůči naší společnosti.
V tuto chvíli nám dluží poměrně velkou částku za již odjeté zájezdy a je téměř vyloučeno, že platby za neodjeté zájezdy počínaje 12. červencem 2014 budou v dohledné době nebo vůbec někdy uhrazeny.
Jsme společnost pro kterou tato skutečnost může mít velmi nepříjemné důsledky. Z tohto důvodu jsme nuceni oznámit Vám, že klienti tohoto portálu nebudou s okamžitou platností na našich zájezdech odbavováni.
Využijte prosím svého práva a okamžitě slevový portál požádejte o vrácení uhrazené částky - domníváme se, že žádosti individuálních zákazníků budou vyřizovány přednostně.
Děkujeme za pochopení situace a litujeme, že tato situace nastala.
Jana Flídrová, jednatelka CK Hello Tour
Po napsání mailu na info@branaslev.cz s žádostí na vrácení peněz za dva nakoupené vouchery ve výši 1198 Kč již nikdo neodpověděl.
voucher na zájezd do Norimberku - CK Hello Tour
žádám o vrácení peněz
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, pokud byla smlouva uzavřena přímo s ním, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh. Nicméně jsme toho názoru, že uplatněním voucheru a jeho přijetím ze srany CK, přechází odpovědnost za splnění na CK.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.