Společnost


Credit Now s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42746Zrušení smlouvy plyn a elektrika

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2020, před 5 lety

Zdeněk Vojtěcký

Znění stížnosti

Já Zdeněk Vojtěcký jse podepsal 10. července 2017 přihlášku k výběrovému řízení nebo aukci na nákup el. energie a zemního plynu se společností České aukce s.r.o. Po zjištění že se jedná o falešnou firmu jsem volal na ČEZ prodej a.s Plzeň ty potvrdily že žádnou aukci nedělají tak sem si to rozmyslel a odeslal ve lhůtě 14 dní od podpisu žádost o zrušení smlouvy,dne 19.7.2017 podací číslo:RR846525664CZ Poznámka DM,D (tato lhůta je stanovena přímo ve smlouvě pokud došlo k jejímu podpisu mimo obchodní prostory). Společnost České aukce s.r.o. mi nezaslalo žádný dokument o zrušení smlouvy. Vzáří rok 2019 jsem obdržel výzvu k úhradě dlužné částky - smluvní pokuty 4000,- za plyn a 4000,- za elektřinu.Tato výzva je od společnosti AB Partners advokátní kancelář s.r.o., která zastupuje firmu Credit Now s.r.o., které společnost České aukce s.r.o. postoupila veškerá práva a povinnosti vyplývající z výše uvedené přihlášky v výběrovému řízení. Snažil jsem se kontaktovat všechny tři výše uvedené společnosti, jak telefonicky, tak e-mailem, ale nikdo z nich nijak nereagoval. Pouze ze společnosti AB Partners nám telefonicky sdělili, že musíme kontaktovat písemně společnost Credit Now s.r.o. Bohužel ta nám ani na e-mail ani na doporučený dopis vůbec neodpověděla.


Vojtěcký Zdeněk


Produkt

Elektrika plyn


Požadované řešení

Zrušení kupní smlouvy na odběr elektriky a plynu podepsanou 10.7.2017 kterou považuji za neplatnou.Po zaslaní výpovědi 19.7.2017 podací číslo RR846525664cz druh zásilky R Podací lístek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2020 16:37, před 4 lety

Pokud spotřebitel včas (do 14 dnů od uzavření) od smlouvy odstoupil, zrušil se smluvní závazek od počátku a hledí se na něj, jako by nikdy nevznikl, a společnost tedy nemůže požadovat smluvní pokutu. Využil-li spotřebitel svého zákonného práva na odstoupení, společnost jej nemůže za využití práva sankcionovat.

Dále také platí, že smluvní pokuta nemůže být součástí obchodních podmínek. Dle nálezu Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě. Zároveň je však vhodné zdůraznit, že nelze požadovat smluvní pokutu za odstoupení od smlouvy. Výkon práva na odstoupení není porušením smluvní povinnosti a nelze ho tedy takto sankcionovat, což vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 33 Odo 469/2006.

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost informoval o tom, že neexistuje právní důvod existence dluhu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2020 16:27, před 4 lety

Společnost se nám nepodařilo kontaktovat, jsme proto bohužel nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitel se má možnost obrátit na Českou obchodní inspekci (viz naše úvodní vyjádření).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.